شنبه 7 مهر 1403

کوتاهی در رعایت پروتکل های بهداشتی کرونا عواقب جبران ناپذیری به دنبال دارد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کوتاهی در رعایت پروتکل های بهداشتی کرونا عواقب جبران ناپذیری به دنبال دارد

گچساران - ایرنا - فرماندار باشت گفت: سهل انگاری درباره رعایت پروتکل های بهداشتی با توجه به موقعیت جغرافیایی این شهرستان می تواند عواقب جبران ناپذیری برای مردم به دنبال داشته باشد.

سید مسعود حسینی روز سه شنبه در نشست شورای سلامت باشت اظهار داشت: افزایش تعداد بیماران کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان های مجاور زنگ خطر جهش تعداد بیماران در باشت را به صدا درآورده است.

فرماندار باشت افزود: با توجه به ارتباط های روزانه اهالی باشت با گچساران و افزایش تعداد بیماران کرونایی در این شهرستان سختگیری های بیشتری برای تحقق خودمراقبتی در واحدهای صنفی این شهرستان انجام می شود.

فرماندار باشت گفت: بازرسان در صورت مشاهده تخلف درباره رعایت موازین بهداشتی واحدهای صنفی را پلمپ خواهند کرد.

وی بیان کرد: از ابتدای انتشار ویروس کرونا تاکنون یکهزار و700 مورد بازرسی از اصناف این شهرستان انجام شده است و تعداد زیادی از واحدهای صنفی متخلف پلمپ شده است.

فرماندار باشت عنوان کرد: هم اکنون خدمات رسانی دردستگاه های اجرایی این شهرستان برای مراجعانی که از ماسک استفاده نکرده اند انجام نمی شود وکارکنان اداری ملزم به استفاده از ماسک هستند.

وی اظهار داشت: ضدعفونی ساختمان های اداری باشت از دیگر مواردی است که باید در فواصل زمانی منظم انجام شود.

حسینی اظهار داشت: هم اکنون وضعیت باشت درباره بیماری کرونا سفید است و ادامه مشارکت مردم برای پیشگیری انتشار این بیماری ضروری است.

روند بیمار یابی در باشت

سرپرست شبکه بهداشت و درمان باشت گفت: از ابتدای انتشار ویروس کرونا در اسفند سال 1398 تاکنون 865 مورد نمونه آزمایش بیماری ویروس کرونا در این شهرستان انجام شده است.

سیدرضا احمدی افزود: تاکنون جواب آزمایش 838نمونه انجام شده در باشت دریافت شده است.

وی بیان کرد: تیم پزشکی سیار به مناطق روستایی باشت به صورت روزانه اعزام و از افراد دارای علائم مشکوک و یا کسانی که با بیماران کرونایی ارتباط داشته اند تست کرونا گرفته می شود.

احمدی عنوان کرد: یک تیم ثابت در شبکه بهداشت شهر باشت برای انجام تست کرونا فعالیت می کند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان باشت تاکید کرد: کمترین سن کرونای مثبت در این شهرستان یک کودک 6 ساله و بیشترین سن ابتلا فردی 84 ساله بوده است.

وی افزود: کمترین سن نمونه گیری انجام شده ویروس کرونا در باشت 2 سال بوده است و بیشترین سن نمونه گیری انجام شده در این شهرستان92 سالگی بوده است.

وی گفت: خطر شیوع موج دیگری از کرونا در باشت وجود دارد و شهروندان باید نسبت به انجام خودمراقبتی حساسیت بیشتری داشته باشند.

احمدی ابراز داشت: نیاز به استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و شست و شوی مکرر دست ها در باشت برای حفظ سلامت شهروندان بسیارضروری است.

روند رعایت پروتکل های بهداشتی در باشت

رئیس اداره آموزش و پرورش باشت نیز با یادآوری در حال انجام بودن امتحان های پایان سال در این شهرستان در برخی پایه های تحصیلی گفت: برنامه ریزی برای انجام مراقبت های بهداشتی از ویروس کرونا هنگام برپایی آزمون ها انجام شده است.

محمود نظری افزود: رعایت فاصله گذاری اجتماعی هنگام انجام آزمون ها در باشت انجام می شود.

وی بیان کرد: تعدادی از دانش آموزان هنگام ورود به حوزه امتحانی ماسک دارند و آموزش و پرورش تعدادی ماسک برای اهدا به دانش آموزانی که ماسک ندارند تهیه کرده اما نیاز است تا مسئولان برای تامین ماسک در حوزه های امتحانی با این اداره همکاری کنند.

شهر بوستان آسیب پذیر تر از دیگر نقاط شهرستان باشت

شهردار بوستان به اشاره به وجود جاده ترانزیتی در این شهر و قرار داشتن در نقطه ورودی استان های مجاور گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی در بوستان نیازمند توجه و حساسیت بیشتری است.

محمد رضا حسینی تاکید کرد: رستوران و جایگاه های سوختگیری خودروها در این شهر می تواند کانون انتشار بیماری ویروس کرونا شود.

آموزش به کشاورزان

جواد شمشیری، رئیس جهاد کشاورزی باشت نیز گفت: با توجه به در حال انجام بودن برداشت برخی محصولات کشاورزی اطلاع رسانی لازم برای رعایت پروتکل های بهداشتی برای بهره برداران انجام شده است.

تاکنون 175 هزار و 927 نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 74 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 8 هزار و 425 نفر رسید.

*س_برچسب‌ها_س*