دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

گردشگری و میراث فرهنگی

گردشگری و میراث فرهنگی

خبرگزاری خبرنگاران جوان

مدیر عامل شرکت فضا‌های فرهنگی شهرداری گفت: عملیات اجرایی خانه شهیدان صابری تحت عنوان خانه فرهنگ ایثار و شهادت منطقه 8 به زودی آغاز می‌شود.

وب‌گاه مشرق نیوز

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی گفت: شهرک‌های اربعین در مرزهای شلمچه و چذابه راه‌اندازی شده است.

خبرگزاری تسنیم

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه تقریباً 500 هزار نفر متقاضی پروازهای اربعین هستند، گفت: مقرر شده است که علاوه بر 250 پرواز موجود، در صورت پذیرش فرودگاه‌های نجف و بغداد، نسبت به انجام 750 پرواز دیگر نیز اقدام شود.

وب‌گاه مشرق نیوز

وزیر راه و شهرسازی گفت: از بانک‌ها به غیر از بانک مسکن در پرداخت وام نهضت ملی مسکن راضی نیستم و بسته تسهیلاتی ما اجرای مو به موی قانون جهش تولید و تامین مسکن است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - اروپا - گرانی بی سابقه و تورم افسارگسیخته به ویژه در بخش انرژی در آستانه فصل سرد پاییز، هراس بر دل شهروندان اروپا انداخته و آنها را در کشورهای مختلف این قاره دراعتراض به سیاست های اتحادیه اروپا و ناتو به خیابان ها کشانده است؛ اعتراضاتی که بسترساز عقب نشینی نسبی سران غرب در اوکراین شده است.

خبرگزاری دانا

سید عزت الله ضرغامی از اختصاص اعتبار ویژه برای کاوش و مرمت ارگ تاریخی بلقیس به عنوان دومین بنای خشتی ایران خبر داد.

خبرگزاری ایرنا

شیراز - ایرنا -«قدر زر زرگر شناسد، قدر گوهر گوهری»؛ می‌گویند قدر و ارزش هر چیزی را خبره و استاد همان کار می‌داند و این ضرب‌المثل قدیمی چه زیبا تداعی‌کننده این مفهوم در خصوص کار گوهرشناسان و گوهرتراشانی است که این روزها با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می‌کنند و شاید کمتر کسی به ارزش واقعی کار آنها پِی برده باشد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزیر راه و شهرسازی گفت: بیشتر از یک نفر در وزارت راه و شهرسازی بازداشت نشده و علت بازداشتش را هم نمی‌دانم.

خبرگزاری تسنیم

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به اینکه ما در مرحله نظارت بر نحوه فرآیند انجام مرمت دچار مشکل و سردرگمی هستیم، گفت: راه حل رفع این نواقص در مرمت، تشکیل شورایی تخصصی بدون حضور ذی‌نفعان در کار است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

«الکسی ددوف» به عنوان سفیر جدید فدراسیون روسیه در تهران و جایگزین لوان جاگاریان شد.

وب‌گاه الف

وزیر راه و شهرسازی گفت: از بانک‌ها به غیر از بانک مسکن در پرداخت وام نهضت ملی مسکن راضی نیستم و بسته تسهیلاتی ما اجرای مو به موی قانون جهش تولید و تامین مسکن است.

وب‌گاه 55 آنلاین

مدیرکل بازرسی وزارت راه و شهرسازی گفت: دو مدیر ارشد ایران ایر به علت اهمال در نحوه توزیع بلیت‌های اربعین عزل شدند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر راه و شهرسازی از افزایش قیمت اتوبوس مسیر اربعین به دلیل کمبود ناوگان خبر داد و گفت: ناوگان اتوبوسی دستگاه‌ها با دستور معاون اول رییس جمهور برای جابجایی زوار به مرزها اعزام می‌شود.