دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

گردشگری و میراث فرهنگی

گردشگری و میراث فرهنگی

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - آخرین مرحله از تمرینات آماده‌سازی تیم ملی سومو کشورمان اعزامی به مسابقات آسیایی قرقیزستان در آکادمی ملی المپیک در حال برگزاری است.

خبرگزاری ایرنا

قزوین - ایرنا - مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیاء و بهره برداری از بناهای تاریخی گفت: بیش از 100 بنای تاریخی کشور که مالکیت آنها در اختیار بخش های دولتی و حاکمیتی است، برای احیا و مرمت و بهره برداری به سرمایه گذاران متقاضی واگذار می‌شود.

وب‌گاه خبر آنلاین

گزارش آماری عملکرد تالارهای مختلف مجموعه تئاتر شهر و فعالیت های دیگر این مجموعه طی سه ماه گذشته منتشر شد.

خبرگزاری مهر

بجنورد - وزیر میراث فرهنگی و گردشگری برگزاری مسابقات کشتی در گود چشمه زینل خان اسفراین را نشانه تمدن و فرهنگ غنی ایران دانست و گفت: هر ایرانی حداقل یک بار باید این محل را از نزدیک ببیند.

خبرگزاری مهر

معاون گردشگری گفت: ظرفیت قانونی واگذاری زمین‌ها برای ساخت زائرسراها ایجاد شد و ادارات میراث‌فرهنگی از این ظرفیت برای ارائه خدمات به زوار در سال آینده استفاده کنند.

خبرگزاری دانا

به گفته معاون اجرایی سد و نیروگاه چم شیر گچساران عملیات اجرایی این سد هم اکنون 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بر اساس برنامه زمان بندی عملیات آبگیری در اواخر سال 1401 انجام خواهد شد.

خبرگزاری دانا

فرماندار فریدونشهر در نشستی صمیمی پای درد دل اصناف فریدونشهر نشست و مسائل و مشکلات تخصصی هر صنف را از زبان رؤسای اتحادیه‌های صنفی شهرستان دریافت کرد.

وب‌گاه گسترش

معاون گردشگری کشور گفت: ظرفیت قانونی واگذاری زمین‌ها برای ساخت زائرسراها با همکاری سازمان امور اراضی کشور ایجاد شده است و ادارات‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از این ظرفیت برای ارائه خدمات شایسته به زوار در سال آینده استفاده کنند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: ستاد امر به معروف و نهی از منکر خواستار نظارت بر وضعیت سفرهای هوایی و زمینی فرهنگ ساز عتبات عالیات شد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

معاون گردشگری کشور گفت: برای مراسم اربعین امسال پیش‌بینی می‌شود پنج میلیون نفر به عراق سفر کنند.

وب‌گاه الف

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی از طرح تشویقی برای زائرانی که زودتر 23 شهریورماه برمی‌گردند خبر داد و گفت: هر زائری که از پایانه‌های مرزی 6گانه به سمت داخل کشور بیاید، نه‌تنها مشمول 75 درصد افزایش قیمت بلیت اتوبوس نمی‌شود؛ بلکه با 50 درصد قیمت مصوب قبلی بلیت تهیه خواهد کرد.

خبرگزاری دانا

فرماندار سرعین گفت: تور دوچرخه سواری ایران _آذربایجان با شرکت 13 کشور خارجی برگزار می‌شود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

بانک مرکزی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: جلوگیری از فعالیت صرافی و سلب صلاحیت مدیران متخلف در انتظار صرافی‌هایی که از ارایه خدمات ارز اربعین امتناع کنند.

خبرگزاری مهر

یک استاد دانشگاه گفت: فعالیت های کارخانه سیمان ری، انفجارها و خاک برداری های مداوم موجب شده تا گنبد بقعه منسوب به بی بی شهربانو ترک بردارد.

خبرگزاری دانا

در آستانه اربعین حسینی و اعزام خیل مشتاقان اباعبدالله (ع) برای زیارت عتبات عالیات و در روز‌های اخیر، در حالی که هنوز 10 روز تا رسیدن به اربعین حسینی باقی مانده است باز هم شاهد افزایش قابل توجه نرخ پرواز‌های داخلی و نایاب شدن سریع بلیط در هفته منتهی به این حماسه بزرگ هستیم و نرخ پرواز‌های خارجی به این مقصد سربه فلک کشیده است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

هر زائری که زودتر از 23 شهریورماه از پایانه‌های مرزی 6گانه به سمت داخل کشور بیاید، نه‌تنها مشمول 75 درصد افزایش قیمت بلیت اتوبوس نمی‌شود؛ بلکه با 50 درصد قیمت مصوب قبلی بلیت تهیه خواهد کرد.