دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

گردشگری و میراث فرهنگی

گردشگری و میراث فرهنگی

خبرگزاری خبرنگاران جوان

معاون گردشگری گفت: تعرفه‌های انرژی تاسیسات گردشگری یکی از مولفه‌های مهم مشوق‌های بخش گردشگری هستند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

حسن خلیل آبادی از ترک برداشتن گنبد بقعه بی بی شهربانو خبر داد گفت: اینجا یک بقعه تاریخی است و چند روایت درباره بقعه بی بی شهربانو وجود دارد. بعضی‌ها اعتقاد دارند که اینجا بقعه شهربانو دختر یزدگرد پادشاه ساسانی و همسر امام حسین (ع) بوده و برخی نظر دیگری دارند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون گردشگری وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی طرح «مانع‌زدایی از صنعت برق کشور» را مانع حمایت از فعالان گردشگری دانست و خواستار بازنگری مجلس شورای اسلامی در برخی موارد این طرح شد.

وب‌گاه تابناک

رئیس صندوق توسعه ملی با اشاره به سیاست‌های جدید صندوق در سرمایه‌گذاری، بر ضرورت صرف منابع این صندوق در مسیر توسعه و همچنین رعایت بازپرداخت ارزی مطالبات آن تاکید کرد.

خبرگزاری مهر

معاون گردشگری کشور درباره طرح مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق مجلس شورای اسلامی گفت که وزارت میراث فرهنگی و گردشگری به محض اطلاع از این طرح، مکاتبات و رایزنی‌های خود را آغاز کرده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزارت دفاع ترکیه روز دوشنبه از سقوط یک فروند بالگرد این کشور در شمال عراق و نجات 7 سرنشین و مفقود شدن یک نظامی دیگر خبر داده بود.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

چلندری گفت: حداکثر تاخیر در پرواز های عتبات سه ساعت در نظر گرفته شده و برای کاهش تاخیرها، هواپیمای جایگزین در فرودگاه قرار داده ایم.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: حسن خلیل آبادی عضو سابق شورای شهر تهران به نقل از فعالان میراثی شهرری از ترک گنبد آرامگاه بی بی شهربانو خبرداد که بر اثر انفجارهای شدید کارخانه سیمان در معدن در جوار آستان اتفاق افتاده است.

وب‌گاه گسترش

معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: تامین هواپیما بزرگترین دغدغه فرودگاه‌های کشور است که ضرورت دارد دولت و مجلس شورای اسلامی به رفع این مشکل کمک کنند.

وب‌گاه عصر ایران

شرکت "گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران" (سمگا)، بازوی اجرایی گروه مالی گردشگری در حوزه گردشگری و هتلداری است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، از کشف و ضبط 78 شئ تاریخی هنگام بازرسی از یک منزل در رامشیر خبر داد.

وب‌گاه مشرق نیوز

معاون دفتر نظارت بر فرودگاهها، شرکت ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی گفت: تاکنون 35 درصد بلیت پروازهای اربعین به فروش رفته است.

وب‌گاه الف

طبق اعلام سازمان هواپیمایی به فارس، تاکنون 30 درصد از ظرفیت کل بلیت پروازهای اربعین به فروش رسیده است و بلیت به صورت پیوسته در روزهای آتی نیز ارائه خواهد شد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

وزیر کشور گفت: دولت عراق به ایران اطمینان داده که امنیت خوبی برای زائران اربعینی برقرار خواهد بود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سفر رئیس موساد به آمریکا پس از آن صورت می‌گیرد که وی در ماه گذشته یک انتقاد علنی کم سابقه از سیاست دولت بایدن در قبال ایران کرده است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

موزه نقشه تهران به مناسبت 13 شهریورماه روز بزرگداشت ابوریحان بیرونی و روز مهندسی نقشه‌برداری از محمدرضا سحاب پیشکسوت نقشه‌نگاری ایران تقدیر به‌عمل آورد.