دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

گردشگری و میراث فرهنگی

گردشگری و میراث فرهنگی

خبرگزاری تسنیم

وزیر میراث فرهنگی گفت: یکی از موضوعات مهمی که می‌تواند مبنای برنامه‌ریزی و توجه قرار گیرد، استفاده از ظرفیت‌های شهرهایی است که با شهرهای ایران تفاهم‌نامه خواهرخواندگی دارند. باید با این کشورها وارد تعامل شویم و از این ظرفیت به شکل مطلوب استفاده کنیم.

وب‌گاه عصر ایران

حسین امیرعبداللهیان: مصر کشور مهمی در جهان اسلام است و ما روابط طبیعی و رو به توسعه تهران و قاهره را به نفع دو کشور و منطقه می‌دانیم.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزیر خارجه کشورمان در مورد دیدار اخیرش از سوریه و رایزنی وی با بشار اسد رئیس جمهور این کشور عربی و فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه، گفت: در این سفر توافقاتی که در جریان سفر اخیر آقای بشار اسد به تهران صورت گرفته بود را پیگیری کردیم. پیشرفت‌های خوبی در انجام این توافقات صورت گرفته و قرار شد که پیگیری‌ها را ادامه دهیم.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

وزیر خارجه کشورمان گفت: ما هنوز مذاکره‌ای برای پیشرفت روابط و توسعه روابط به صورت مستقیم با طرف مصری نداشته ایم ولی برخی از تلاش‌ها در جریان است که در جریان همکاری‌ها بین کشورهای اسلامی، تهران و قاهره هم روابطشان به حالت طبیعی و عادی برگردد.

خبرگزاری تسنیم

در حالی سولقان به قطب شاتوت در کشور تبدیل شده است که سال گذشته 950 تن میوه شاتوت برداشت شده است.

خبرگزاری مهر

مهناز اشرفی در حکمی از سوی مصیب امیری رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، به سرپرستی پژوهشکده ابنیه و بافت‌های فرهنگی تاریخی این مرکز منصوب شد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

ایران و مصر مذاکره می‌کنند. این خبری است که وزیر امور خارجه بیان کرد

خبرگزاری دانا

محمود حسینی‌پور گفت: تعدادی از طرح‌های ایجاد مجتمع رفاهی و گردشگری را به مجموعه ای در مازندران برای هدفگذاری 8 نقطه ساحلی به میزان 16 میلیارد تومان واگذار کردیم که تا 15 روزآینده این طرح‌ها ایجاد می‌شود.

وب‌گاه الف

12 ساله بود که اولین کبریت را خرید و اکنون 12 هزار کبریت در خانه‌اش دارد. بیشترشان را قاب کرده و با جان و دل از آنها نگه‌داری می‌کند. شرط می‌کند از واژه‌هایی مثل اولین، بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین مجموعه‌دار کبریت و... در مصاحبه‌اش استفاده نکنیم و بارها می‌گوید فقط یک دوستدار و علاقه‌مند کبریت است.

وب‌گاه فرارو

در دنیا بیش از 400 نوع کالا برای مجموعه‌داری شناسایی شده است؛ از تمبر، کبریت، سکه و اسکناس گرفته تا لوازم التحریر و قوری. با این وجود، کبریت تنوع بسیار زیادی نسبت به مجموعه‌های دیگر دارد و بعد از تمبر، پرطرفدارترین مجموعه به حساب می‌آید.

خبرگزاری مهر

5سال از افتتاح باغ کتاب تهران می‌گذرد و در این‌پنج‌سال امکانات و خدماتی به اهالی کتاب و فرهنگ ارائه شده که قابل بررسی هستند.

وب‌گاه گسترش

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گفت: بخش خصوصی، تشکل‌ها و انجمن‌ها در خط مقدم صنعت گردشگری و بازوی وزارتخانه در این حوزه محسوب می‌شوند.

خبرگزاری ایرنا

همدان - ایرنا - معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه ملایر گفت: همزمان با برداشت انگور در پایان شهریور و اوایل مهر، جشنواره شیره‌پزی سنتی در روستای هدف گردشگری مانیزان این شهرستان برگزار می‌شود که از هم اکنون برنامه‌ریزی‌های لازم باید انجام شود.

خبرگزاری مهر

صنایع دستی و غذاهای ایرانی در جشنواره فرهنگی و بین المللی بغارستان عرضه شد.

خبرگزاری مهر

معاون فرهنگی انجمن اسلامی دانش آموزان گفت: ارتباط با خانواده یک شهید و همراهی یک ساله با خانواده آن شهید از جمله اقدامات هر یک از انجمن های اسلامی دانش آموزی بوده است.