دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

گردشگری و میراث فرهنگی

گردشگری و میراث فرهنگی

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، زوراب پولولیکا شویلی دبیرکل سازمان گردشگری جهانی با حسن قشقاوی دیپلمات جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار علاوه بر بررسی روابط این سازمان بین المللی با جمهوری اسلامی ایران، از علیرضا زاکانی شهردار تهران و ظرفیت‌های گردشگری شهر تهران برای حضور در اجلاس شهرداران جهان در مادرید اسپانیا، دعوت بعمل آمد. زوراب پولولیکا شویلی ضمن دعوت...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، از قطع برق بیش از 200 اداره پرمصرف شهر تهران در شبانه روز گذشته خبرداد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزیر خارجه گفت: در خصوص حساسیت‌های ایران در خصوص حضور رژیم صهیونیستی بی پرده با برادر عزیزم چاووش اوغلو مذاکره کردیم و برادرانه به ایشان متذکر شدم حضور این رژیم قطعا برای کشورهای منطقه نحس بوده و خواهد بود. هر چند معتقدیم ترکیه هیچگاه از آرمان آزادسازی قدس کوتاه نیامده و ان‌شاءالله نخواهد آمد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، «نخستین نکوداشت مفاخر میراث‌فرهنگی کشور» را چهاردهم تیر ماه 1401 برگزار می‌کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

امیرعبداللهیان گفت: در سفر آقای چاووش اوغلو به تهران من پیشنهاد تدارک یک نقشه راه جامع و بلندمدت را به ایشان دادم و در سفرم به ترکیه پیشنهاد مکتوب‌مان را تحت عنوان همکاری‌های جامع و بلندمدت در حوزه‌های اقتصادی، علمی، فرهنگی، نظامی، دفاعی و گردشگری را به وزیر خارجه ترکیه ارائه کردم. ما در تدوین این سند اتفاق نظر داریم.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رییس جامعه تورگردانان ایران به بلیت دلاری پروازهای داخلی برای مسافران غیرایرانی واکنش نشان داد.

خبرگزاری تسنیم

بنا شده برندگان مسابقات عصر جدید، گروه‌های پانتومیم، گروه‌های خیابانی و گروه‌های موسیقی محلی در قطر حضور یابند؛ اما برخی از اقدامات برای حضور فرهنگی ایران در جام جهانی 2022 قطر "دیر شده است."

خبرگزاری مهر

مشهد معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: در سه ماه نخست سال جاری تعداد 4 پروانه بهره‌برداری اقامتگاه بوم‌گردی صادر و 18 مورد نیز تمدید شده است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

صندوق بازنشستگان نفت با انتشار اطلاعیه اعلام کرده است که متناسب‌سازی 1400 با تأثیر 9 تا یازده درصد بر مستمری‌ها انجام شده است.

خبرگزاری تسنیم

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌خواهد با کمک به ساخت بنایی در بزرگداشت شیخ اشراق در سهرورد زنجان، گردشگران علمی و عرفانی را به این منطقه جذب و آنجا را تبدیل به قطب گردشگری کند.

خبرگزاری دانا

مزرعه پرورش شترمرغ به مساحت 20 هکتار در زندان مرکزی بیرجند قرار دارد که زمینه اشتغال برای 20 نفر از مددجویان بطور ثابت و 50 نفر بطور متغییر را فراهم کرده است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، کامبیز ناظریان اظهار داشت: با توجه به اطلاع‌رسانی‌های مکرر انجام شده و اخطار‌های داده شده به مشترکان پرمصرف بخش اداری، تنها طی دیروز و امروز، 6 و 7 تیرماه برق بیش از 200 دستگاه اداری پرمصرف پایتخت که همکاری لازم را در کاهش مصرف برق نداشتند طبق اختیارات حاصل از مصوبه هیئت دولت با اخطار قبلی قطع شد. وی با...

خبرگزاری تسنیم

رییس اتحادیه عطاران، سقط فروشان استان تهران گفت: 1500 واحد عطاری غیر مجوز دار در استان تهران وجود دارد که معمولا فعالیت های غیر مجازی مانند فروش انواع قرص های متادون، قرص برنج، گیاهان دارویی بی کیفیت یا محصولات چاقی، لاغری را به فروش میرسانند.

خبرگزاری مهر

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: با قطع برق 10 اداره و نهاد اداری پرمصرف در شهر تهران طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری مجموع قطعی برق دستگاه‌های اجرایی به 200 دستگاه رسید.

خبرگزاری دانا

عباس زاده با تأکید بر اینکه باغ های رحیم آباد و اکبریه جزو مفاخر شهر بیرجند در حوزه فرهنگ و گردشگری هستند، گفت: آب مورد نیاز برای آبیاری درختان این دو باغ، باید از محل های مختلف تأمین شود.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند رو به رشد قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با افزایش 10 هزار و 359 واحد به رقم یک میلیون و 514 هزار و 425 واحد رسید. همچنین شاخص کل با افزایش 3737 واحد به رقم 421 هزار و 92 واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 983 هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران امروز بیش از 5.9...