سه‌شنبه 1 خرداد 1403

گردشگری و میراث فرهنگی

گردشگری و میراث فرهنگی

وب‌گاه الف

رییس جامعه تورگردانان ایران در واکنش به بلیت دلاری پروازهای داخلی برای مسافران غیرایرانی، گفت: اقدام شرکت‌های هواپیمایی در راستای تضیف و از بین بردن ریال است. حالا که آقایان خیلی دلار دوست دارند، پیشنهاد دهند ریال حذف و دلار به عنوان پول رایج کشور جایگزین شود؟

وب‌گاه فرارو

اینستاگرام به عنوان یک رسانه اجتماعی تا دسامبر 2010 در حدود یک میلیون کاربر داشت. کاربران فعال آن در آوریل سال 2012 به بیش از 100 میلیون و در دسامبر 2014 به بیش از 300 میلیون رسیدند. این روند رشد ادامه پیدا کرد به صورتی که تنها طی مدت دو سال توانست تعداد کاربران خود را از 300 میلیون نفر به 600 میلیون نفر افزایش دهد.

خبرگزاری مهر

معاون مالی شهرداری تهران با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تهران گفت: این همایش می‌تواند نقطه عطفی در توانمندسازی اقتصاد شهری باشد.

خبرگزاری دانا

این روزها تأخیرهای به وجود آمده به دلایل متعدد در پروازهای داخلی آسیب‌های زیادی را به مسافران وارد می‌کند که این روند در مقابل افزایش چندین باره بلیت در سال‌های اخیر معقول نیست و بار این فشار در سایه عدم پاسخگویی مسئولان سازمان هواپیمایی بر دوش مردم است.

خبرگزاری مهر

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی در حاشیه اجلاس جهانی گردشگری 2022 کره‌جنوبی با وزرای گردشگری و فعالین بخش خصوصی 12 کشور دیدار کرد.

خبرگزاری تسنیم

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: حرف ما این نیست که از بودجه رشته‌هایی همچون کشتی کم کنند و به رشته‌های دیگر بدهند، بلکه معتقدیم «چانه» ورزش کوچک است و این مسئله باید اصلاح شود.

خبرگزاری مهر

معاون حقوقی وزارت میراث فرهنگی اعلام کرد: مدیران کل استان‌ها باید تا یک هفته، مشخصات سرویس‌های بهداشتی مدنظر در طرح ساماندهی خدمات رفاهی را به وزارت میراث فرهنگی ارسال کنند.

وب‌گاه فرارو

در هفتمین حراج ملی، اما آثار تاریخی مربوط به دوره قاجار، بالاترین قیمت را به خود اختصاص دادند و شاید حساسیتی که هنوز از طرح ناپخته مجلس درباره خرید و فروش آثار تاریخی در افکار عمومی و رسانه‌ها باقی مانده بود، باعث واکنش‌هایی به این اتفاق شد.

خبرگزاری دانا

محمدی گفت: بقایای اسکلت 2 نفر انسان در محوطه تاریخ بخش کدکن تربت‌حیدریه کشف و برای ارزیابی و انجام کارهای مطالعاتی تحویل کارشناسان این اداره قرار گرفت.

خبرگزاری تسنیم

دیوار بزرگ گرگان پس از دیوار چین (به طول 6 هزار کیلومتر)، بزرگ‌ترین دیوار دفاعی جهان است. این دیوار که 200 کیلومتر طول دارد در 29 تیرماه سال 1378 به ثبت ملی رسیده است و هم‌اکنون پرونده آن به ثبت ثبت جهانی به سازمان یونسکو تحویل داده شده است.

خبرگزاری تسنیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به قدمت بالای بیمارستان‌های آموزشی در تهران، اعلام کرد: بررسی‌ها نشان داده در بسیاری از بیمارستان‌های با قدمت زیاد، بازسازی مقرون به صرفه نیست و ساخت بیمارستان جایگزین اثربخشی بیشتری دارد.

خبرگزاری دانا

"سندرم مأموریت هیدرولیکی" به معنی نگرش مهندسی صرف به مدیریت آب است به عبارت دیگر مدیران آب کشور تصور می‌کنند با ساختن سازه‌های هیدرولیکی می‌توانند مشکل آب را حل کنند.

خبرگزاری دانا

بنیاد تعاون زندانیان اصفهان با 70 فعالیت کارگاهی در حال حاضر 2800 نفر از زندانیان را مشغول بکار کرده و ماهیانه بالغ بر دو میلیارد تومان حقوق و دستمزد به زندانیان پرداخت می کند.