جمعه 7 اردیبهشت 1403

گردشگری و میراث فرهنگی

گردشگری و میراث فرهنگی

خبرگزاری ایرنا

رشت - ایرنا - تکمیل هشت کیلومتر باقی مانده آزاد راه رشت - قزوین در مسیر محدوه منجیل - رودبار به مراحل پایانی خود رسیده و طبق آخرین گزارش شرکت زیرساخت با تامین به موقع اعتبارات تنها یک گام دیگر برای بهره‌براری راه دارد.

خبرگزاری مهر

اصفهان_ مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان از نصب کاشی‌های ترک دوم گنبد مسجد شیخ لطف الله و همچنین ساماندهی به طبقه دوم میدان نقش جهان خبر داد.

خبرگزاری ایرنا

کرمان - ایرنا - موزه باستان‌شناسی بم که سال 98 اعلام شده بود با مشارکت شهرداری این شهر و اداره کل میراث استان کرمان راه‌اندازی خواهد شد اکنون با گذشت سه سال همچنان بلاتکلیف است و شورای شهر و پایگاه میراث جهانی بم هر کدام دیگری را دلیل کم کاری و تاخیر در اتمام این پروژه معرفی می‌کنند.

خبرگزاری ایرنا

گرگان - ایرنا - بر اساس آمار موجود بیش از 75 درصد اراضی کشور اکنون زیر پنج هکتار است که در صورت ادامه روال کنونی در 10 سال آینده بیش از 80 درصد اراضی زیر سه هکتار خواهد شد که علاوه بر معضل خودکفایی در محصولات اساسی، امکان سرمایه گذاری و اجرای مسائل فنی کشاورزی را در این بخش با چالش جدی مواجه می کند.

خبرگزاری ایرنا

قزوین - ایرنا - مستندساز، تدوینگر و پژوهشگر قزوینی گفت: مستند بلند سینمایی ماریان، سند تصویری ماندگار از میراث هزارساله قزوین برای آیندگان است که در آن به تاریخچه و تهدیدات باغستان سنتی قزوین پرداخته شده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

شاید ضرب‌المثل «وقت طلاست» تکراری شده باشد ولی مفهومش هیچ‌وقت تکراری نمی‌شود.

خبرگزاری ایرنا

شیراز - ایرنا - لغو پرواز شماره 3770 هواپیمایی آسمان در مسیر شیراز - تهران موجب سرگردانی مسافران در فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز شده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

وزیر میراث فرهنگی از تمام مدیران وزارتخانه خود خواست در مقابل تهدیدهای مدیریتی خود که گاهی ممکن است از سوی دستگاه‌های دیگر متحمل شوند محکم بایستند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: وزیر خارجه کشورمان گفت: روابط عمیق بین دو کشور بزرگ و موثر جهان اسلام، ایران و پاکستان، همواره امیدبخش و رو به جلو بوده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - کارگردان فیلم سینمایی «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» گفت: همیشه می‌شود سکوت کرد و چیزی نگفت اما سکوت چیزی را تغییر نمی‌دهد و آسیب‌ها صرفا در زیرپوست جامعه رشد می‌کند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

توسعه منطقه ای طرحی است که در چند سال‌اخیر مورد تاکید بخش‌خصوصی قرار گرفته است. فعالان اقتصادی در پی آن هستند که این طرح به‌عنوان محور و الگوی برنامه هفتم توسعه قرار گیرد؛ چراکه به اعتقاد آنها توسعه منطقه‌ای می‌تواند مسیر رسیدن به توسعه کشور را هموارتر سازد. تدوین برنامه هفتم توسعه از اوایل اردیبهشت سال‌99 در مجمع تشخیص مصلحت نظام آغاز شد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

خوزستان برای تبدیل شدن به مقصد گردشگری هیچ چیز کم ندارد جز برنامه‌ریزی و مدیریت موثر. جلگه خوزستان با تنوعی از اقوام که در دل خود جای داده و هر کدام سبک زندگی خودشان را دارند این قابلیت را دارد که در کنار نفت به منبع درآمد دومی برای خود فکر کند و آن توریسم است.

خبرگزاری مهر

وزیر میراث فرهنگی از تمام مدیران وزارتخانه خود خواست در مقابل تهدیدهای مدیریتی خود که گاهی ممکن است از سوی دستگاههای دیگر متحمل شوند محکم بایستند.

خبرگزاری مهر

معاون گردشگری از اصلاح مصوبه دولت در نحوه ارزش‌گذاری قیمت اراضی ملی در اختیار سازمان امور اراضی درزمان صدور سندمالکیت به مجریان طرح‌های گردشگری بر اساس شرایط زمان اولیه واگذاری زمین خبرداد.

خبرگزاری مهر

وزیر میراث‌فرهنگی گفت: در حوزه معماری بعد از انقلاب کاری انجام ندادیم، معماری ما صفر است. تمام سلسله‌های قبلی و حکومت‌ها معماری روشن دارند.