جمعه 30 شهریور 1403

گزارشی از جنایت اسرائیل در هیات دولت

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع

حمله تروریستی عصر روز سه‌شنبه رژیم صهیونیستی به پیجر‌های مورد استفاده هزاران نفر در لبنان و سوریه، واکنش مقامات ایران را درپی داشت. مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری با اشاره به جنایت روز گذشته در لبنان، چنین رخدادی را مایه شرمساری کشورهای غربی و در رأس آنها آمریکایی‌ها دانست و گفت: استفاده از ابزارهایی که برای رفاه بشر ساخته شده‌اند، به عنوان ابزار ترور اوج جنایت‌پیشگی است. محمدباقر قالیباف،...

نمایندگان مجلس نیز روز گذشته در سخنانی نسبت به استفاده از سیستم‌های شرکت‌های آمریکایی و به خصوص موتورولا هشدار دادند. عصر روز سه‌شنبه در یک حمله تروریستی پیجر‌های مورد استفاده هزاران نفر تقریبا به‌طور همزمان در لبنان و سوریه منفجر شدند. براساس گزارش‌ها این عملیات با جاسازی مقدار کمی مواد منفجره در داخل دستگاه‌های پیجر انجام شده است. به دنبال این حادثه، مسعود پزشکیان روز گذشته در جلسه هیات دولت با اشاره به وقایع لبنان، چنین رخدادی را مایه شرمساری کشورهای غربی و در راس آنها آمریکایی‌ها دانست که از هیچ امکانی برای پیشبرد اهداف غیرانسانی خود فروگذار نمی‌کنند و تصریح کرد: اینکه از ابزارهایی که به شکل مرسوم برای ارتقای آسایش و رفاه حال بشر ساخته شده‌اند، به عنوان ابزار ترور و نابودی علیه کسانی که نگاه آنها با ما همسو نیست، استفاده شود، گواه سقوط انسانیت و غلبه خوی وحشی‌گری و جنایت‌پیشگی است.

به گزارش «ایسنا»، رئیس‌جمهور افزود: این رخداد یک بار دیگر نشان داد که کشورهای غربی و آمریکایی‌ها اگر چه در ظاهر ادعا می‌کنند که به دنبال برقراری آتش‌بس هستند، اما در عمل تمام قد از جنایت، کشتار و ترورهای کور رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند. علاج و اصلاح این وضعیت و قطع زنجیره ظلم و جنایات رژیم صهیونیستی و حامیانش علیه فلسطینیان مظلوم و جهان اسلام، وحدت و انسجام مسلمانان و کشورهای اسلامی است. همچنین درجلسه هیات دولت، سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه گزارشی از جنایت جدید رژیم صهیونیستی ارائه کرد و گفت که صبح دیروز گروهی از متخصصان و جراحان و پرستاران ایرانی برای کمک به مجروحان این رخداد به لبنان اعزام شده‌اند.

محمد‌باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در پیام‌های جداگانه‌ای به سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله و نبیه بری رئیس مجلس نمایندگان لبنان، با محکوم کردن عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی، با دولت و ملت لبنان و خانواده‌های شهدا و مجروحان این حادثه تروریستی همدردی کرد. قالیباف در این پیام تاکید کرد: عملیات تروریستی رژیم نژادپرست صهیونیستی علیه مردم لبنان و غیرنظامیان را که بیانگر خوی ددمنشانه و تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی و تلاش برای گسترش دامنه جنگ در منطقه است، شدیدا محکوم می‌کنیم. رئیس مجلس همچنین در این پیام تصریح کرد: تجاوز بزدلانه رژیم صهیونیستی، بار دیگر اثبات می‌کند که این رژیم منحوس علاوه بر ارتکاب جنایات جنگی و نسل‌کشی علیه مردم فلسطین، صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی را در معرض تهدید جدی قرار داده است. در همین حال روز گذشته سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: خبرسازی برخی رسانه‌ها مبنی بر شهادت اعضای سپاه پاسداران در لبنان در ماجرای حمله تروریستی با پیجرها کذب است.

به گزارش «ایسنا»، سردار علی‌محمد نائینی تاکید کرد که برخلاف شایعات بعضی رسانه‌ها و حساب‌های فضای مجازی، هیچ کدام از نیروهای سپاه پاسداران در حمله تروریستی اخیر که از طریق پیجرها در لبنان صورت گرفت، به شهادت نرسیده است. در ادامه واکنش‌ها دو نماینده مجلس با هشدار به کشورهای منطقه نسبت به تکرار حادثه تروریستی لبنان، خواستار جلوگیری از ورود تجهیزات «شرکت موتورولا» به ایران شدند. به گزارش «ایسنا»، رضا حاجی‌پور با هشدار به مسوولان اجرایی کشور درباره جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در لبنان گفت: در حادثه تروریستی در لبنان، شرکت‌های آمریکایی صهیونیستی به خصوص شرکت موتورولا با رژیم کودک‌کش و اشغالگر صهیونیستی مشارکت داشتند، بنابراین، به کشورهای منطقه درخصوص امکان تکرار حادثه لبنان در این کشورها به دلیل استفاده از سیستم‌های شرکت‌های آمریکایی و به خصوص موتورولا هشدار می‌دهم.

وی گفت که در همین رابطه تذکر کتبی به مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور، ستار هاشمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سیداسماعیل خطیب وزیر اطلاعات و اسکندر مومنی وزیر کشور داده‌ام‌. ابوالقاسم جراره، نماینده تهران در مجلس هم با اشاره به تذکر کتبی‌اش به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در این تذکر از وزیر ارتباطات درخواست کردم که با توجه به عضویت ایران در اتحادیه بین‌المللی ارتباطات، تمامی برندها از جمله شرکت اصلی این موضوع که برند موتورولا است و سایر شرکت‌های فرعی که از تجهیزات این شرکت استفاده کرده‌اند، مورد پیگیری قرار گیرند و نتایج آن در اسرع وقت با توجه به حساسیت مساله و امکان آسیب‌رسانی به مردم اعلام شود.

انتقال مجروحان به ایران

درهمین حال پیر‌حسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر با محکومیت حادثه تروریستی در لبنان گفت: هلال‌احمر با تمام توان در کنار مجروحان این حادثه تروریستی است. به گزارش خبرگزاری صدا‌و‌سیما، رئیس جمعیت هلال احمر افزود: در صورت لزوم، آمادگی داریم تا مجروحان بدحال این حادثه را برای ادامه روند درمان، به ایران منتقل کنیم. وی افزود: در تلاش هستیم با هواپیمایی که تیم پزشکان را به لبنان برد، برخی از مصدومان که نیاز جدی‌تری به درمان دارند به تهران منتقل شوند، اما تعدادی از فوق تخصصان چشم‌پزشکی که به بیروت آمده‌اند در بیمارستان شیخ راعب لبنان خواهند ماند.

--> اخبار مرتبط