سه‌شنبه 17 مهر 1403

گزارش روزانه بورس 15 مرداد / رشد شاخص کل در روز نزول شاخص هم وزن

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
گزارش روزانه بورس 15 مرداد / رشد شاخص کل در روز نزول شاخص هم وزن

اگرچه شاخص کل بازار سهام با رشدی 7 هزار واحدی به کار خود پایان داد اما شاخص هم وزن با ریزشی 700 واحدی همراه بود.

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بازار سهام دومین روز کاری هفته را متعادل آغاز کرد، اما رفته رفته با توجه به کاهش نرخ ارز در بازار غیر رسمی و همچنین نا امیدی فعالان این بازار از ادامه ی افزایش قیمت آن در نهایت متعادل به کار خود پایان داد.

بنابراین در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با رشدی 7 هزار واحدی به 1 میلیون و 40 هزار واحد رسید و تقریبا خود را در کانال 2 میلیون واحد تثبیت کرد. همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز با ریزشی 700 واحدی به ارتفاع 717 هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد «شتران»، «تاپیکو» و «فملی» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «وسپهر»، «آریا» و «انتخاب» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «خودرو»، «خگستر» و «خساپا» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «دی»، «کتوسعه» و «عالیس» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 15 مرداد ماه 1402، مبلغ 4 هزار میلیارد 800 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 430 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

در بازار امروز 195 نماد در محدوده مثبت و 220 نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس 126 نماد در محدوده مثبت و 189 نماد در محدوده منفی معامله شدند.