جمعه 7 اردیبهشت 1403

یادآوری عملیات بیت المقدس می توانیم موجی از امید و امیدواری را بین مردم بوجود آورد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
یادآوری عملیات بیت المقدس می توانیم موجی از امید و امیدواری را بین مردم بوجود آورد

کرامت گفت: حاصل عملیات بیت المقدس، خودباوری و مبارزه با دست خالی در برابر لشکر تا دندان مسلح بعثی بود، با یادآوری رخدادهای این عملیات، می توانیم موجی از امید و امیدواری را بین مردم بوجود آوریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا کرامت از رزمندگان دفاع مقدس در گفتگو با دیارآفتاب با اشاره به سالروز آزاد سازی خرمشهر گفت: حضرت امام (ره) فرمود؛«خرمشهر را خدا آزاد کرد»، در واقع هم اینگونه بود، وقتی که دشمن خرمشهر را اشغال کرد، این باور بود که پیروزی بزرگی را بدست آورده است.

وی افزود: هدف اصلی دشمن تصرف کل استان خوزستان درمدت 10 روز بود ولی این اتفاق نیفتاد و دشمن از رسیدن به اهداف اولیه ناکام مانده و برای جبران این ناکامی و تقویت انگیزه و روحیه نیروهای خود و حفظ حامیانش مجبور بود در اشغال خرمشهر مانور بدهد.

کرامت اظهارکرد: صدام اعلام کرد اگر ایران خرمشهر را تصرف کند من کلید بصره را به آن ها می دهم، همچنین صدام برای حفظ خرمشهر چندین لشکر و تیپ را در آن جا مستقرکرد و اطراف خرمشهر را موانع گذاری کرد.

رزمنده دفاع مقدس گفت: پس از 19 ماه به منظور آزادسازی خرمشهر رزمندگان اسلام عملیات بیت المقدس مقدس را آغازکرد، البته قبل عملیات چند مرحله شناسایی توسط شهیدحسن باقری و شهید همدانی از مواضع و استحکامات دشمن بعمل آمد.

وی ادامه داد: بعد از شناسایی مراحل طرح ریزی عملیات و هماهنگی لازم بین فرمانده سپاه و ارتش بعمل آمد و در نهایت در 10 اردیبهشت ماه61 عملیات از سه محور در چهار مرحله آغاز شد و بعد از 13شبانه روز نبرد جانانه خرمشهر آزاد شد.

کرامت گفت: در اصل بدلیل ایمان خالصانه رزمندگان اسلام به خداوند متعال و توسل به انبیا و ائمه اطهارخداوند هم مزد و پاداش آن ها را داد.

این رزمنده دفاع مقدس بیان کرد: حاصل این عملیات خودباوری و مبارزه با دست خالی در برابر لشکر تا دندان مسلح بعثی بود، با یادآوری رخدادهای این عملیات، می توانیم موجی از امید و امیدواری را بین مردم بوجود آوریم.

وی افزود: رزمندگان ما با دست خالی در برابر دشمنان تا به دندان مسلح ایستادگی کردند و با تکیه بر ایمان الهی، وحدت و تبعیت از اوامر امام (ره)، خرمشهر را آزاد کردند.

کرامت خاطرنشان کرد: جوان امروز هم با درس گرفتن از حماسه خرمشهر باید با بصیرت و آگاهی از موقعیت و شناخت نیاز زمان، در صحنه حضور داشته باشد، تا بتواند حماسه‌ای دیگر آفریده و خرمشهر پیشروی خود را آزاد کنند.

انتهای پیام /