شنبه 21 مهر 1403

یونان میزبان کنفرانس «فلسطین متعلق به فلسطینیان»

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
یونان میزبان کنفرانس «فلسطین متعلق به فلسطینیان»

آتن - ایرنا - "علی محمد حلمی" رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس دیجیتالی درآتن گفت: فلسطین متعلق به فلسطنیان است و رژیم صهینونیستی رفتنی است.

به گزارش ایرنا از آتن، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مقاله خود در همایش دیجیتالی" فلسطین متعلق به فلسطینیان است" که روز جمعه برگزار گردید، گفت: فلسطین متعلق به مردم فلسطین است و رژیم جعلی و صهیونیستی رفتنی است.

وی در ادامه سخنان خود در این کنفرانس با اشاره به مظلومیت فلسظین نیز گفت: تاریخ غم انگیز اشغال فلسطینی و به وجود آمدن رژیم جعلی اسرائیل ریشه در سرمستی امپریالیسم آمریکا و انگلیس برای تسلط بر کشورهای نفت خیز خاورمیانه دارد.

علی محمد حلمی در ادامه تصریح کرد: در سال 1949 میلادی 71 سال پیش و پس از جنگ جهانی دوم، امریکا و انگلیس برای تسلط بر کشورهای نفت خیز اسلامی تصمیم گرفتند سرزمین مقدس فلسطین را با مهاجرت دادن صهیونیسم و یهودیان افراطی از امریکا و انگلیس و دیگر کشورهای جهان به یک پادگان نظامی برای نظارت بر رژیم های وابسته خود در کشورهای نفت خیزی مانند عربستان، عراق، ایران و دیگر کشورهای اسلامی نماید تا اطمینان کنند که نفت و گاز خاورمیانه را صاحب شوند و غارت نمایند.

وی درادامه افزود: از آن زمان تاکنون قتل عام ملت مظلوم فلسطین ادامه دارد و رژیم غیر قانونی اسرائیل و حامیانش که رژیم های آمریکا و انگلیس می باشند همچنان ادامه دارد.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ادامه تصریح کرد: در همان سال اول پیروزی اننقلاب اسلامی ایران، امام خمینی (قدس سره) با اعلام "روز جهانی قدس" نقشه آمریکا و انگلیس را برای نابودی سرزمین فلسطین و خطر رژیم نژاد پرست اسرائیل برای منطقه و جهان را افشا نمود و هدف ا این توطئه خطرناک را برای کشورهای اسلامی و مردم جهان را تبین و تشریح کرد.

رایزن کشورمان در ادامه گفت: این امر موجب خشم و عصبانیت امریکا و انگلیس گردید ولی مبارزات مردم فلسطین با حمایت همه مسلمانان و آزادیخواه جهان از مبارزات مردم فلسطین برای اخراج اشغالگران صهیونیست اوج گرفت و مقاومت قدرتمندتر شد و درمقابل اشغالگری رژیم جعلی صهیونیست به رغم کشتار مردم مظلوم فلسطین، تا به امروز مبارزات مردم فلسطین، با دست آوردهایی ادامه دارد.

حلمی در ادامه افزود: رییس جمهور دولت فعلی آمریکا اگر چه با نشان دادن چنگ و دندان و تهدید و ارعاب سعی دارند با طرح فریبکارانه معامله قرن، مقاومت ملت فلسطین و کشورهای اسلامی را در هم شکنند، اما بسیاری از تحلیلگران سیاسی جهان می دانند که شکست های پی در پی امریکا و متحدانش درخاورمیانه و پیروزی های پی در پی ایران و جبهه مقاومت افول و سقوط قدرت امپریالیستی آمریکا را نوید می دهد و در آینده نزدیک شاهد پیروزی بزرگتر ایران و دیگر کشورهای جبهه مقاومت خواهیم بود.

"احمد نادری" سفیر جمهوری اسلامی ایران، "دکتر اونگلوس پسیاس" استاد یونانی "محمد امام " رهبر مسلمانان پوماک شمال یونان"، "عشیر حیدر" ریسس انجمن مسلمانان شیعه مقیم یونان"، "اسقف معلولا"، "اسیخوس" نماینده سابق و معاون وزیر دفاع پیشین یونان و دیگر دست اندرکاران امور مذهبی اسلامی و مسیحی این کشور با ارایه مقالاتی در این کنفرانس دیجیتالی، ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی، با حمایت از مبارزات مردم فلسطین همبستگی خود را با ملت مظلوم فلسطین را اعلام داشتند.

کنفرانس «فلسطین متعلق به فلسطینیان» روز جمعه بصورت دیجتالی با ارایه مقالات اساتید، اندیشمندان یونانی، کشیشان مسیحی و رهبران جوامع مختلف مسلمانان این کشور و مسلمانان مقیم این کشور برگزار گردید.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*