سه‌شنبه 10 مهر 1403

یکم مهر 1359/ اطلاعیه جامعه روحانیت مبارز

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
یکم مهر 1359/ اطلاعیه جامعه روحانیت مبارز

تهران - ایرنا - جامعه روحانیت تهران با صدور اطلاعیه‌ای در یکم مهر 1359 خورشیدی، اعمال جنایتکارانه رژیم دست نشانده بعث عراق را محکوم کردند و همچنین در چند هشدار مهم به مردم از آنان خواستند تا هشیاری خود را در برابر توطئه‌ها حفظ کنند.

به تأکید امام خمینی در 1356 خورشیدی و با حمایت از شهید مرتضی مطهری، نخستین هسته جامعه روحانیت شکل گرفت و اساسنامه آن هم در 1357 خورشیدی تدوین شد. برنامه‌ریزی راهپیمایی‌ها، سخنرانی در مساجد، تهیه شعارها و هماهنگی و سازماندهی مبارزه ضد رژیم پهلوی عمدتا بر عهده جامعه روحانیت مبارز بود. در آذر 1358 خورشیدی به توصیه امام خمینی اساسنامه جدیدی تنظیم و بسیاری از بندهای اساسنامه پیشین حذف شد و نام آن به «جامعه روحانیت مبارز تهران» تغییر یافت.

جامعه روحانیت تهران یکم مهر 1359 خورشیدی با صدور اطلاعیه ای اعمال جنایتکارانه رژیم دست نشانده بعث عراق را محکوم کردند و در چند هشدار مهم به مردم از آنان خواستند تا هشیاری خود را در برابر توطئه‌ها حفظ کنند. در قسمتی از این اطلاعیه آمده است:

صدام حسین به حسب حکم شرعی کافر است و هم او طرفدار آمریکا است و طرفدار کارتر است و به واسطه طرفداری از کارتر و گرفتن قوا از او دارد به ایران حمله می کند. «امام خمینی»

جنگی که توسط صدام حسین کافر و رژیم جنایتکار بعث آغاز شده رو به گسترش است. در حقیقت جنگ آمریکای جهانخوار با ایران و تمام مسلمانان و مستضعفان جهان است. آمریکا باید بداند که پشتیبان ملت قهرمان ایران خداوند متعال است و تمام قدرت ها در برابر قدرت لایزال الهی مانند حباب روی آب محکوم به محو و نابودی است. در بخش دیگری از این اطلاعیه ضمن فرستادن درود به ملت عراق از سربازان عراق درخواست شده است که علیه رژیم دست نشانده عراق قیام کرده و بر جلادان بعثی عراق هجوم برند و این رژیم آمریکایی را مانند محمدرضا به قبرستان تاریخ بفرستند و نیز بر اینکه توده های میلیونی ایران در کنار آنان خواهند بود تاکید شده است. در آخر با درود به برادران ارتشی و سپاهی پاسدار و تمام نیروهای مسلح این توصیه ها را به مردم ایران کرده است:

1. گوش به فرمان رهبر انقلاب خمینی کبیر باشید.

2. با شایعات به شدت مقابله کنید و عواملی را که شایعه پراکنی می کنند به پاسداران معرفی کنید.

3. هرگونه حرکت مشکوک را زیر نظر گرفته و سریعا ماموران کمیته ها و سپاه پاسداران را در جریان قرار دهید.

4. با هشیاری توطئه های احتمالی آینده را خنثی کنید.

5. توجه به تجاوزات آمریکا از مرز عراق شما را از داخل کشور و آنچه در پیرامونتان می گذرد غافل نکند.

6. با صبر انقلابی از هرگونه اقدام یکجانبه و شخصی بپرهیزید.

برگرفته از: آرشیو خبری خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

*س_برچسب‌ها_س*