پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403

یکی از اجزای مهم قدرت نرم جمهوری اسلامی، بی‌اعتمادی مطلق به قدرت‌های سلطه‌گر است / اروپا غیر قابل اعتماد است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
یکی از اجزای مهم قدرت نرم جمهوری اسلامی، بی‌اعتمادی مطلق به قدرت‌های سلطه‌گر است / اروپا غیر قابل اعتماد است

در گزارش زیر به بازخوانی بیانات و سخنرانی های رهبر فرزانه انقلاب در خصوص عدم اعتماد به دشمن و غربی ها می پردازیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ بد عهدی و اقدامات خصمانه استکبار جهانی علیه کشورمان مسئله ای فراموش نشدنی است. با خروج آمریکا از برجام و عدم پایبندی به مفاد این توافق نامه، عدم اعتماد به دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران بیش از پیش آشکار شد. این مهم را مقام معظم رهبری بارها خطاب به مسئولان در جلسات و سخنرانی های مختلف تأکید داشته اند. مقام معظم رهبری در سخنرانی نوروزی خود عنوان کردند"ما در قضیه برجام عجله کردیم؛ ما نباید عجله میکردیم؛ همه کارهای آنها روی کاغذ بود، کارهای ما روی زمین بود؛ ما عجله کردیم کارهای خودمان را انجام دادیم، آنها هم کارشان را انجام ندادند، تعهداتشان را انجام ندادند. در مورد این هم که ما میگوییم مثلا فرض بفرمایید که اول آنها تحریم [را بردارند]، شنفتم یک عده‌ای از این سیاسیون دنیا و مانند اینها میگویند «آقا، این اول من، اول تو دیگر چه فرقی میکند؟ حالا شما میگویید اول آمریکا، آمریکا میگوید اول شما»؛ بحث اول من، اول تو نیست؛ بحث این است که ما زمان اوباما به آمریکایی‌ها اطمینان کردیم و کارهایی را که باید بر اساس برجام انجام میدادیم انجام دادیم، [اما] آنها تعهد خودشان را انجام ندادند؛ یعنی روی کاغذ گفتند که تحریمها برداشته است، منتها عواملشان به هر شرکتی که خواست با ما قرارداد منعقد بکند گفتند «آقا این خطر دارد، این ریسک دارد و معلوم نیست چه خواهد شد»؛ یعنی طرف سرمایه‌گذار را ترساندند؛ این جوری اینها عمل کردند. ما به کار اینها اعتماد نداریم؛ تعهد اینها برای ما ارزشی ندارد". (01/01/1400) رهبر فرزانه انقلاب در سخنرانی خود در عید مبعث فرمودند" ما باید بدانیم با این بار سنگین امانتی که انقلاب اسلامی بر دوش ما، بر دوش ملت ایران گذاشته و راه سعادتی که جلوی آنها باز کرده، ما وظایفی داریم؛ از جمله‌ی این وظایف، همین تواصی به حق و به صبر، و شناخت دشمن و ایستادگی در مقابل دشمن، و تسلیم نشدن در مقابل دشمن و اعتماد نکردن به این دشمن غدار است".(21/12/1399)

 برای رفع مشکلات مردم؛ به وعده این و آن اعتماد نکنید ایشان همچنین در بیانات در دیدار دست‌اندرکاران مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و خانواده شهید سلیمانی تأکید کردند" به دشمن اعتماد نکنید؛ این توصیه‌ی قطعی من است. به دشمن اعتماد نکنید. برای مسیر رفع مشکلات مردم، برای درست شدن آینده‌ی کشور به وعده‌ی این و آن اعتماد نکنید؛ این توصیه‌ی به مسئولین است. این وعده‌ها وعده‌ی خوبان نیست؛ وعده‌ی بدان و اشرار است اما آن هم از هر صد تایش یکی وفا نکند! دشمنی‌ها را از یاد نبرید". (26/9/1399) رهبر حکیم انقلاب در سخنرانی تلویزیونی در پایان محفل انس با قرآن کریم فرمودند" «لا ترکنوا الی الذین ظلموا»؛(14) به کسی که ستمگر است، به ظالم اعتماد نکنید، گرایش پیدا نکنید -«رکون» یعنی میل پیدا کردن و گرایش پیدا کردن و اعتماد به او کردن - به آدم ظالم اعتماد نکنید. نتیجه‌ی اعتماد کردن به ظالم همین میشود که شما می‌بینید دولتهای مسلمان، مجموعه‌های اسلامی به ظالم‌ترین و ستمگرترین عناصر عالم اعتماد میکنند و نتیجه‌اش را دارند مشاهده میکنند و می‌بینند".(06/02/1399) آیت الله خامنه ای در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری بیان کردند"ما راه تعامل و مذاکره و مبادله و تبادل نظر و نشست و برخاست و معامله‌ی با هیچ کشوری در دنیا را جز همین رژیم صهیونیستی و آمریکا نبستیم؛ عملا هم مشغول تلاش و فعالیت هستیم لکن همین طور که بارها گفته‌ایم مطلقا نبایستی اعتماد ما به غیرنیروی داخلی باشد؛ بخصوص به آن کسانی که علم دشمنی در برابر جمهوری اسلامی و نظام اسلامی بلند کرده‌اند که در رأس آنها بعد از آمریکا همین چند کشور اروپایی‌اند. اینها صریحا با جمهوری اسلامی دشمنی میکنند؛ انگیزه‌های آنها در مورد دشمنی با نظام اسلامی، با انگیزه‌های آمریکا تفاوت اصولی و جوهری ندارد؛ البته وضع آمریکا یک وضع ویژه‌ای است؛ اینها نه توانشان آن قدر است، نه تسلط‌شان و امکاناتشان آن قدر است؛ ولیکن تفکر این اروپایی‌ها همان تفکر است؛ به عنوان میانجی وارد میشوند، مذاکره میکنند، تماس میگیرند، تلفن میکنند، حرفهای طولانی میزنند، وعده میدهند که همه‌ی آنها پوچ است".(04/07/1398)

اروپا غیر قابل اعتماد است معظم له در دیدار با فرماندهان و کارکنان نیرو هوایی ارتش عنوان کردند" خب این روزها در کشور صحبت، صحبت اروپایی‌ها و پیشنهادهای اروپایی است. من توصیه‌ام این است که به اروپایی‌ها هم اعتماد نکنید. در مورد آمریکا هم من از دو، سه سال پیش که این بحثهای مذاکرات مربوط به هسته‌ای برقرار بود دائما، هم خصوصی به مسئولین میگفتم، هم در جلسات عمومی - در سخنرانی‌ها - مکرر گفتم که من اعتمادی به اینها ندارم. به اینها اعتماد نکنید؛ به اینها اطمینان [نکنید]؛ به حرفشان، به قولشان، به امضایشان، به لبخندشان اعتماد نکنید، اینها مورد اعتماد نیستند. خب، حالا نتیجه این شده که خود مسئولینی که آن روز مذاکره میکردند، امروز دارند میگویند آمریکا غیر قابل اعتماد است! خب، از اول بایستی این غیر قابل اعتماد بودن را تشخیص میدادند و حرکت میکردند. امروز هم دارم راجع به اروپا میگویم «غیر قابل اعتمادند»؛ نمیگویم درباره‌ی مسائل مورد ابتلاء و مانند اینها ارتباط نداشته باشید با اینها؛ نه، بالاخره ما یک دولتی هستیم، یک حکومتی هستیم که الحمدلله مقتدریم، توانایی داریم؛ بحث سر این نیست، بحث سر این است که به اینها با چشم بدبینی نگاه کنید؛ اینها به هیچ چیز پابند نیستند".(19/11/1397) رهبر فرزانه انقلاب در مراسم بیست و نهمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) فرمودند" الگوی امام چگونه است؟ این را من خیلی کوتاه و مختصر عرض کنم؛ اینها برای ما درس است. من چند خصوصیت را در الگوی رفتاری امام بزرگوار، با این وضعیت ذکر میکنم. بی‌اعتمادی به دشمن؛ امام در طول ده سال حضور بابرکت خود در رأس نظام اسلامی، یک لحظه به دشمن اعتماد نکرد؛ به پیشنهادهای دشمن بدبین بود؛ به تظاهرات آنها بی‌اعتنا بود؛ دشمن را به معنای واقعی کلمه، دشمن میدانست و به او اعتماد نمیکرد".(14/03/1397) رهبر حکیم انقلاب در دیدار با مسئولان نظام بیان کردند"یک موضوع دیگر که این هم جزو تجربه‌های اساسی ما است و بایستی شماها در مدیریت کشور - در هر بخشی که هستید - به آن توجه داشته باشید، مسئله‌ی اعتماد نکردن به دشمن و به وعده‌های دشمن است؛ این حرف، جدی است؛ این مسئله، جدی است؛ ما یک جاهایی اعتماد کردیم به دشمن، ضربه خوردیم؛ با اینکه میتوانستیم اعتماد نکنیم، با اینکه گمان نمیکردیم اعتماد کنیم، اما کردیم. این اعتماد کردن به دشمن و به وعده‌ی دشمن، به ما ضربه میزند؛ اینکه ما استبعاد (12) کنیم که «نه، بعید است اینکه گفته‌اند عمل نشود»، این درست نیست. آن‌وقتی که بحث کار با بیگانگان است، باید با دقت تمام روی جزئیات تکیه کرد و ملاحظه کرد و وسواس به خرج داد و احتیاط به خرج داد. نباید به اینها اعتماد کرد؛ نه در عمل اعتماد کنیم، نه در کیفیت بیان".(22/03/1396)

یکی از اجزای مهم قدرت نرم جمهوری اسلامی، بی‌اعتمادی مطلق به قدرت‌های سلطه‌گر است معظم له در دیدار با فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فرمودند"یکی از اجزای مهم قدرت نرم جمهوری اسلامی، بی‌اعتمادی مطلق به قدرت‌های سلطه‌گر و در رأس آنها آمریکا است و این بی‌اعتمادی باید روزبه‌روز گسترش یابد".(28/06/1395) آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب در بیست و هفتمین مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) فرمودند"هر فردی و هر جریانی که برای اسلام و به نام اسلام کار میکند، اگر به آمریکا اعتماد کرد، خطای بزرگی مرتکب شده و سیلی‌اش را خواهد خورد؛ کمااینکه خوردند. در همین چند سال اخیر جریانهای اسلامی، به‌خاطر مصلحت‌اندیشی، به‌خاطر عقل سیاسی - اسمش را میگذارند عقل - به‌خاطر تاکتیک که میگفتند این حرکت تاکتیکی است، با آمریکایی‌ها رفیق شدند، به آنها اعتماد کردند، چوبش را خوردند، سیلی‌اش را خوردند و حالا دارند مصیبتهایش را تحمل میکنند. هرکسی با نام اسلام در جهت اسلام حرکت میکند، اگر به آمریکا اعتماد بکند، خطای بزرگی مرتکب شده".(14/03/1395) انتهای پیام /