جمعه 8 تیر 1403

یک مقام اسرائیلی افشا کرد: طرح تل‌آویو برای اداره غزه / شکست حماس ممکن نیست

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
یک مقام اسرائیلی افشا کرد: طرح تل‌آویو برای اداره غزه / شکست حماس ممکن نیست

اقتصادنیوز: مشاور امنیت داخلی اسرائیل اعلام کرد که بررسی برای یافتن جایگزینی برای حماس با هدف اداره غزه آغاز شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری رویترز به نقل از تساحی هنگبی، مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی امروز سه‌شنبه گزارش کرد این رژیم «در حال مذاکره با آمریکا در این خصوص است که سازمان ملل و برخی کشورهای اروپایی و عربی چگونه می‌توانند جایگزینی را به جای حماس برای حاکمیت در غزه ایجاد کنند». هنگبی همچنین اذعان کرد شکست دادن حماس به عنوان یک ایده، ممکن نیست و این کار مستلزم تشکیل یک رهبری محلی برای جایگزینی حماس در نوار غزه است.

او مدعی شد: «ما در حال بررسی ایده تکیه بر فلسطینیان داخلی برای اداره غزه بعد از پاکسازی این باریکه از حماس هستیم».

هنگبی همچنین افزود: «نیروهای اسرائیل برای بازگرداندن اسرا می جنگند». او در عین حال توضیح داد که «باید اهداف جنگ که پیشتر توسط نخست وزیر اعلام شده (نابودی نظامی حماس)، برای جلوگیری از تکرار حوادث 7 اکتبر، اجرا شود».

وی در ارتباط با جبهه شمالی فلسطین اشغالی نیز با اشاره به این که مسئولان طی هفته‌های آینده برای حل مناقشه با لبنان، تلاش خواهند کرد، گفت: «بهتر است که این امر از راه‌های دیپلماتیک صورت بگیرد».

این اظهارات حدود یک هفته پس از تاکید سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی بر این موضوع بود که حماس به عنوان یک ایده و ایدئولوژی، جز با یافتن جایگزینی برای آن برای حاکمیت بر غزه، قابل حذف شدن نیست.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید