شنبه 7 مهر 1403

یک‌هزار و 220 میلیارد ریال اعتبارات عمرانی به استان مرکزی اختصاص یافت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
یک‌هزار و 220 میلیارد ریال اعتبارات عمرانی به استان مرکزی اختصاص یافت

اراک - ایرنا - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی گفت: یک‌هزار و 220 میلیارد ریال اعتبارات عمرانی و توازن به این استان اختصاص یافته که رقم قابل توجهی از اعتبارات عمرانی امسال است و در پیشبرد برنامه‌های هدفگذاری شده عمرانی و طرح‌های اولویت‌دار استان صرف خواهد شد.

«رقیه یادگاری» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه اعتبار عمرانی امسال استان مرکزی چهار هزار و 500 میلیارد ریال است، اظهار داشت: منابع اختصاص یافته عمرانی 48 درصد از سه هزار و 200 میلیارد ریال اعتبارات عمرانی استانی و توازن است و سایر منابع پیش‌بینی شده شامل 200 میلیارد ریال از محل نفت و گاز و 270 میلیارد ریال از محل ورزش و جوانان است هنوز تخصیصی نداشته است.

وی بیان کرد: اعتبارات عمرانی استان مرکزی در سال جاری نسبت به مدت مشابه قبل، هشت و هشت دهم درصد افزایش دارد و تخصیص صورت گرفته در ماه‌های ابتدایی سال مناسب و مطلوب بوده که بیشتر به‌صورت نقدی و اسناد کوتاه مدت است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی ادامه داد: اعتبارات جاری امسال این استان نیز 2 هزار و 890 میلیارد ریال است که این بخش نسبت به مدت مشابه قبل پنج و 6 دهم درصد افزایش داشته است.

یادگاری اظهار داشت: اعتبارات سال جاری استان مرکزی از 2 هفته گذشته ابلاغ شده اما توزیع شهرستانی آن به‌دلیل ابلاغ نشدن دستورالعمل‌ها انجام نشده و پیش‌بینی می‌شود توزیع این اعتبارات از هفته آینده آغاز شود.

استان مرکزی با دارا بودن 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.

*س_برچسب‌ها_س*