سه‌شنبه 17 مهر 1403

یک‌هزار و 300 کارت تردد شبانه در اراک صادر شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
یک‌هزار و 300 کارت تردد شبانه در اراک صادر شد

اراک - ایرنا - فرماندار اراک گفت: یک‌هزار و 300 کارت تردد عبور و مرور از ساعت 21 شب تا چهار بامداد برای صاحبان مشاغل حساس در این شهرستان صادر شده تا در ایام اجرای طرح‌های محدودیت کرونایی بتوانند به وظایف خود عمل کنند.

«حسین بختیاری» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: صدور این کارت‌ها پس از ارایه مدارک مورد نیاز و تشخیص ضرورت تردد صادر شده است و افرادی که این کارت‌ها برای آنان صادر شده به جز پزشکان و کارکنان بیمارستان‌ها و داروخانه‌های شبانه روزی هستند. وی ادامه داد: شماره پلاک خودروهای دارای مجوز تردد به پلیس راهور استان اعلام شده و این افراد مشمول جریمه نمی‌شوند. بختیاری تصریح کرد: کارکنان بیمارستان‌های اراک و اعضای نظام پزشکی با هماهنگی صورت گرفته برای تردد در ساعات 21 تا چهار بامداد نیاز به اخذ کارت از فرمانداری ندارند و با ارایه کارت شناسایی خود به ماموران می‌توانند در این ساعات آمد و شد داشته باشند. وی عنوان کرد: کارکنان مراکز خدمات رسان از جمله آتش نشانی، آب، برق و گاز نیز نیازی به اخذ کارت از فرمانداری ندارند و این قشر نیز با ارایه کارت شناسایی محل خدمت می‌توانند در ساعات شیفت خود تردد داشته باشند. فرماندار اراک افزود: کارکنان داروخانه‌های شبانه‌روزی شهرستان اراک هم با ارایه کارت شناسایی می‌توانند در ساعات ممنوعیت تردد، با خودروهای خود در محل خدمت حاضر شوند. بختیاری اظهار داشت: سایر افراد در صورت تردد با خودروهای خود در ساعات 21 شب تا چهار بامداد مشمول جریمه 2 میلیون ریالی می‌شوند. وی گفت: افرادی که به هر دلیل در این ساعات نیاز به تردد ضروری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دارند باید از طریق مرکز 115 اورژانس و یا از طریق آژانس‌های شهری اقدام کنند. 680 هزار نفر جمعیت در شهرستان اراک زندگی می‌کنند و نخستین مورد مثبت ویروس کرونا در این منطقه، اول اسفندماه پارسال پس از قم به ثبت رسیده است.

بر اساس اعلام سیما سادات‌لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجموع بیماران کووید19 در کشور تا هشتم آذر 99 به 935 هزار و 799 نفر و شمار جانباختگان قطعی این بیماری به 47 هزار و 486 نفر رسیده و 27 استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*