جمعه 20 مهر 1403

یک‌هزار و 500 تن کود بهاره در استان مرکزی توزیع شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
یک‌هزار و 500 تن کود بهاره در استان مرکزی توزیع شد

اراک - ایرنا - مدیر تعاون روستایی استان مرکزی گفت: یک‌هزار و 500 تن کود بهاره در بین کشاورزان و اعضای این شرکت توزیع شد.

«حسین هاشمی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: توزیع کود و نهاده‌های کشاورزی با هماهنگی و همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی و با هدف بهبود عملکرد مزارع و باغ‌ها انجام شده‌است.

وی ادامه داد: توجه به کودهای ریز مغذی و گذر از کودهای شیمیایی از برنامه‌های اداره کل تعاون روستایی استان مرکزی است و بر این اساس ارایه آموزش‌های لازم به بهره‌برداران و کشاورزان در دستور کار قرار دارد.

مدیر تعاون روستایی استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانشگفت: مطالبات سال گذشته کشاورزان که محصولات خود را در قالب خرید تضمینی به تعاون روستایی این استان واگذار کردند پرداخت شد.

هاشمی افزود: این محصولات به دلیل افزایش حجم تولید و جلوگیری از کاهش قیمت، ممانعت از ضرر و زیان به کشاورزان و حمایت از این قشر از سوی تعاون روستایی استان مرکزی خریداری شده‌است.

2 هزار و 200 شرکت تعاونی فعال در استان مرکزی وجود دارد که 20 هزار و 126 نفر در آنها مشغول به فعالیت هستند. استان مرکزی با دارا بودن 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.

استان مرکزی با وجود صنعتی بودن در زمره 10 استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که 90 هزار بهره بردار شامل 20 درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند. 670 هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد و یک و 2 دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*