چهارشنبه 11 مهر 1403

یک کوه گرد بر اثر سقوز از کوه شهباز شازند جان سپرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
یک کوه گرد بر اثر سقوز از کوه شهباز شازند جان سپرد

اراک - ایرنا - معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: یک کوه گرد روز پنجشنبه بر اثر سقوط از جبهه جنوبی ارتفاعات شهباز راستوند شازند جان سپرد.

«مراد حیدری» در گفت و گو با ایرنا افزود: ساعت 12 ظهر امروز (پنجشنبه) حادثه سقوط یک جوان کوهنور به مرکز eoc جمعیت هلال احمر اعلام شد که 2 تیم امداد و نجات کوهستان شهرستان شازند با تجهیزات کامل به منطقه اعزام شدند.

وی بیان کرد: این جوان 35 ساله با یکی از بستگان خود برای تفریح و کوهپیمایی به ارتفاعات شهباز رفته بود که دچار حادثه شد و از ارتفاع 150 متری سقوط کرد و دچار ضربه و مولتی تروما شده بود و جان خود را از دست داد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان مرکزی ادامه داد: پس از گرفتن کارگاه صعود و فرود، متوفی بسکت شد و توسط عوامل امدادی به پای کوه منتقل و تحویل عوامل اورژانس و 110 شد.

مرادی عنوان کرد: عملیات انتقال این فرد به پایین کوه چهار ساعت به طول انجامید.

شهباز با ارتفاع سه هزار و 388 متر، کوهی است واقع در رشته‌کوه راستوند از کوهستان‌های شهرستان شازند در روستای سورانه و در شرق شهر تاریخی آستانه قرار دارد.

قسمت جنوبی شهباز دارای پرتگاه‌های بسیار بلند، صخره‌ای و خشک است و دیواره‌های بلندی دارد اما در قسمت شمالی دارای طبیعتی سر سبز و یخچال‌های فصلی که تا تیرماه می‌مانند.

کوه شهباز در منطقه حفاظت شده راسوند قرار دارد و بلندترین قله استان مرکزی بعداز دومیر دلیجان با ارتفاع سه هزار و پانصد متر است.

*س_برچسب‌ها_س*