شنبه 14 مهر 1403

‌فوتبال که نباشد فوتبالیست‌ها به جان هم می‌افتد، مثل «کاستا» و «کونته»

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
‌فوتبال که نباشد فوتبالیست‌ها به جان هم می‌افتد، مثل «کاستا» و «کونته»

تهران - ایرنا - مهاجم اسبق باشگاه چلسی معتقد است که «آنتونیو کونته» نمی‌تواند یک فصل کامل در باشگاهی همچون رئال مادرید دوام بیاورد.

«دیگو کاستا» در پایان فصل 2016 - 2017 و بدنبال درگیری و تنش با کونته، چلسی را ترک کرد و به اتلتیکومادرید بازگشت؛ باشگاهی که وی در سال 2014 آن را به مقصد استمفوردبریح ترک کرده بود.

کونته نیز 12 ماه بعد، مسیر کاستا را در پیش گرفت و پس از ترک چلسی یک سال را بدون فوتبال گذراند و در این دوران، گمانه زنی‌ها به شدت از حضور وی روی نیمکت کهکشانی‌ها حکایت داشت اما در نهایت در ماه مه هدایت اینترمیلان را عهده‌دار شد.

کاستا در این‌باره گفت: ما (من و کونته) بیرون از زمین مشکل داشتیم اما فکر می‌کنم او مربی خوبی است. احساس بدی نسبت به کونته ندارم اما او برای آنکه یک مربی بسیار سطح بالا باشد، باید بعد انسانی را در حرفه خود تغییر دهد؛ او بسیار بدبین است و در باشگاهی مثل رئال نمی‌تواند یک فصل داوم بیاورد.

کاستا در سال 2013 با وجود اینکه دو بار پیراهن تیم ملی برزیل را پوشیده بود، اعلام کرد که در سطح ملی برای تیم ملی اسپانیا بازی خواهد کرد.

مرد 31 ساله بابت این تصمیم به شدت از سوی هم‌وطنانش مورد انتقاد قرار گرفت اما اعلام کرد که به این دلیل تیم ملی اسپانیا را برای فوتبال ملی انتخاب کرده است که «لوئیس فیلیپه اسکولاری» سرمربی وقت سلسائو وی را نادیده می‌گرفته است.

کاستا در این‌باره نیز گفت: بعد از بازی دوستانه برابر روسیه، او (اسکولاری) گفت که چون در آن دیدار مدت زمان کمی برای بازی داشتم، دوباره مرا دعوت خواهد کرد. این حرف در سرم حک شد. به خاطر دارم چندین مهاجم در آن زمان مصدوم بودند اما اسکولاری مرا انتخاب نکرد. همچنان آرامش خودم را حفظ کردم اما برای جام کنفدراسیون‌ها هم انتخاب نشدم. شانس پیوستن به تیم ملی اسپانیا به وجود آمد و من هم آن را پذیرفتم.

وی ادامه داد: چطور می‌توانستم جواب منفی بدهم؟ به یکباره آنها (مردم برزیل) گفتند که اسکولاری من را می‌خواهد. او حتی یک بار هم مرا دعوت نکرده بود چطور یکباره مرا می‌خواست؟ بعدها دیدم که نوشته‌اند من رویای میلیون‌ها برزیلی را نابود کرده ام. چرا نگوییم «او بدنبال من نبود؛ با این فکر همه چیز آسانتر می‌شود.»

*س_برچسب‌ها_س*