سه‌شنبه 17 مهر 1403

10 درصد دانش‌آموزان خلخالی فاقد امکانات تحصیل در فضای مجازی هستند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
10 درصد دانش‌آموزان خلخالی فاقد امکانات تحصیل در فضای مجازی هستند

اردبیل _ ایرنا _ مدیر آموزش و پرورش خلخال گفت: 10 درصد از مجموع دانش‌آموزان این شهرستان فاقد امکانات آموزش تحصیلی لازم برای بهره‌مندی از آموزش‌های ارائه شده در فضای مجازی و شبکه آموزشی شاد هستند.

رضا محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: تاکنون بیش از هزار دانش‌آموز فاقد امکاناتی از قبیل گوشی تلفن همراه هوشمند و تبلت از مجموع دانش‌آموزان مشغول به تحصیل در مدارس شهری و روستایی برای ادامه تحصیل از طریق استفاده از برنامه‌های آموزشی شبکه شاد و یا فضای مجازی در این منطقه شناسایی شده‌اند.

او افزود: بضاعت مالی پایین، درآمد کم خانواده‌ها و بالا بودن قیمت گوشی تلفن همراه و تبلت از جمله عوامل موثر در بی بهره‌بودن 10 درصد از دانش‌آموزان مشغول به تحصیل این منطقه از استفاده از برنامه‌های آموزشی فضای مجازی و شبکه آموزشی شاد است.

وی گفت: از زمان شروع سال تحصیلی جاری برای کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت و تامین امکانات آموزش از طریق فضای مجازی آنها 37 دستگاه گوشی تلفن همراه هوشمند و تبلت با هزینه‌کرد 840 میلیون ریال از طریق کمک‌های مالی مدیران، دبیران و معلمان مدارس و همچنین خیرین منطقه خریداری شد و در اختیار دانش‌آموزان فاقد این امکانات قرارداد.

محمدی با بیان اینکه تاکنون هیچ گونه اعتبار دولتی برای تهیه چنین لوازمی در اختیار آموزش و پرورش خلخال قرار داده نشده، اظهارداشت: با توجه به ادامه وضعیت شیوع کرونا و ادامه تعطیلی مدارس و لزوم بهره‌مندی همه دانش‌آموزان از امکانات تحصیلی فضای مجازی راه چاره‌ای برای تامین این امکانات برای همه دانش‌آموزان فاقد باید اندیشیده شود.

بخشدار بخش شاهرود خلخال نیز گفت: در اجرای پویش سراسری کمک مومنانه با عنوان "لبخند رضایت" تاکنون 26 دستگاه تبلت تهیه شده و به دانش‌آموزان بی‌بضاعت و محروم از این امکانات تحصیلی روستاهای بخش شاهرود اهدا شده است.

مسیب پارساپور با بیان اینکه با پیگیری‌ی انجام شده و در آینده‌ای نزدیک برای 15 دانش‌آموز شناسایی شده فاقد این گونه امکانات تحصیلی فضای مجازی گوشی و تبلت تهیه خواهد شد، اظهارداشت: پویش همدلی و مهربانی در بخش شاهرود خلخال با حضور خیرین و همت متولیان موسسه خیریه درمانی عاشورای شهر کلور برگزار و تاکنون برای خرید و تهیه امکانات تحصیل در فضای مجازی همچون تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند این بخش بالغ بر 90 میلیون ریال از طریق این موسسه هزینه شده است.

خلخال در جنوب اردبیل قراردارد.

*س_برچسب‌ها_س*