چهارشنبه 11 مهر 1403

10 هکتار از مراتع سرپل‌ذهاب طعمه حریق شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
10 هکتار از مراتع سرپل‌ذهاب طعمه حریق شد

قصرشیرین - ایرنا - فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: 10 هکتار از ارتفاعات دانه خشک و بخش هایی از منابع ملی اطراف پلیس راه این شهرستان عصر روز جمعه طعمه حریق شد.

محبت جمالی نیا شامگاه جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این آتش سوزی ها همزمان به جان 2 نقطه از منابع طبیعی و ارتفاعات دانه خشک شهرستان افتاد که باتلاش نیروهای مردمی و دستگاه های امدادی مهار شد.

وی اظهارداشت: در این آتش سوزی ها 10 هکتار از ارتفاعات دانه خشک و بخش هایی از منابع طبیعی همجوار با پلیس راه سرپل ذهاب در آتش سوخت.

فرماندار سرپل ذهاب از حضور به موقع نیروهای ستاد مدیریت بحران با کمک مردم بومی، دوستداران و فعالان محیط زیست، بسیج و نیروهای نظامی در مهار این آتش سوزی خبر داد.

جمالی نیا ادامه داد: حضور به موقع نیروها و دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران و مردم و سازمان های مردم نهاد و ارتش توانست از پیشروی آتش جلوگیری کند و با توجه به اینکه یک واحد دامداری و یک واحد سیلوی انبار گندم در محدوده این حریق قرار داشت که خوشبختانه از رسیدن آتش به آن ها جلوگیری شد.

سرپل ذهاب 88 هزار هکتار مرتع و جنگل و 35 هزار هکتار زمین کشاورزی و باغ دارد. سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از 90 هزار تن جمعیت دارد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*