یک‌شنبه 8 مهر 1403

13میلیارد ریال برای راه‌اندازی یک واحد تولیدی در خرمشهر هزینه شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
13میلیارد ریال برای راه‌اندازی یک واحد تولیدی در خرمشهر هزینه شد

آبادان - ایرنا - معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار منطقه آزاد اروند گفت: 13 میلیارد ریال برای راه‌اندازی یک واحد تولید لامپ کم مصرف در شهرک صنعتی خرمشهر هزینه شد.

به گزارش ایرنا سیدعلی موسوی روز سه شنبه در حاشیه افتتاح این واحد تولیدی افزود: این واحد تولیدی به صورت مستقیم برای 30 نفر و به طور غیرمستقیم برای 120 نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است. ضمن اینکه فاز دوم این واحد تولید لامپ کم مصرف هفته دولت امسال به بهره برداری می رسد.

وی اظهار داشت: عمده تولید لامپ این واحد تولیدی علاوه بر بازار داخل کشور به کشورهای همسایه به ویژه عراق صادر می شود.

موسوی به بهره‌برداری از 10 پروژه با 596 اشتغال مستقیم و یکهزار و 300 نفر اشتغال غیرمستقیم در قالب "هر هفته یک طرح" در منطقه آزاد اروند اشاره کرد و گفت: برای اجرای این طرح‌ها یکهزار و 400 میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده است.

وی ادامه داد: عمده این تولیدات صادرات محور است که ضمن ارز آوری، اشتغال خوبی نیز در منطقه ایجاد خواهند کرد.

به گزارش ایرنا 10 طرح صنعتی و تولیدی با عنوان جهش تولید در سرزمین فتح به منظور گرامیداشت آزادسازی خرمشهر و شکست حصر آبادان، در منطقه آزاد اروند اجرا شده است.

اولین پروژه که مربوط به شرکت توسعه الکتریک باتیس، تولید کننده لامپ های LED است روز سه شنبه در سایت صنعتی منطقه آزاد اروند (شهرک صنعتی خرمشهر)، مجتمع شماره یک صنعتی اروند با حضور مدیرعامل، اعضا هیات مدیره و معاونان سازمان منطقه آزاد اروند به بهره برداری رسید.

منطقه آزاد اروند با مساحت 37 هزار و 400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل آبادان، خرمشهر و مینوشهر (جزیره مینو) است که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است.

این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت‌های مناسب نظیر حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

*س_برچسب‌ها_س*