یک‌شنبه 15 مهر 1403

13 آبان امسال روز همبستگی با دانش آموزان شهید غزه، فلسطین و لبنان است

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
13 آبان امسال روز همبستگی با دانش آموزان شهید غزه، فلسطین و لبنان است

سردار نقدی در این نشست ضمن تسلیت شهادت سید حسن نصرالله و جمعی از فرماندهان محور مقاومت گفت: خداوند به حق خون این شهیدان و مظلومیت مردم مظلوم غزه روزی و مجد و عظمت فلسطین را هرچه سریع‌تر عنایت بفرماید.

او در ادامه گفت: امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) القابی مانند ام‌الفساد، دشمن بشریت، خون‌خوار و... را به آمریکای صفاک دادند. رژیم صهیونیستی اولاد نامشروع آمریکا است و طبق گزارش‌ها، آمریکا بیش از سیصد میلیارد دلار به این رژیم پرداخت کرده است. اگر مردم غزه و حزب‌الله تنها با رژیم صهیونیستی در جنگ بودند، کار این رژیم به آخر آبان 142 هم نمی‌کشید. اما اینجا آمریکا است که با این مردم مظلوم می‌جنگند و پیاده نظام آن رژیم صهیونیستی است.

سردار نقدی همچنین با بیان اینکه که رژیم صهیونیستی یک یگان از ارتش آمریکا است، افزود: برای دنیا ثابت شد که این رژیم برای چپاول منطقه و کشتار آزادی‌خواهان می‌جنگند. این تحلیل که نتانیاهو برای دفاع از شخص خودش درحال جنگیدن است درست نیست، بلکه او برای منافع آمریکا می‌جنگند.

او همچنین ادامه داد: آمریکا بزرگترین بازنده این جنگ خواهد بود، همانطور که خدا در جنگ‌های قبلی قدرت محاسبه‌گری را از آن گرفت و این دولت نمی‌داند که چه چیزی به نفع آن است.

سردار نقدی همچنین درباره یوم‌الله 13 آبان به این نکته اشاره کرد: 13 آبان امسال روز همبستگی با دانش آموزان شهید در غزه، فلسطین و لبنان است که به جای تحصیل در خون خود غلتیدند.

او ادامه داد: 13 آبان امسال هم‌زمان با چهلم شهیدسید حسن نصرالله است که حتما باید این مسئله در این روز دیده شود. همچنین باید در این روز ابراز برائت و انزجار از آمریکای کودک‌کش نمایان شود.

سردار نقدی همچنین درباره کادر اجرایی راهپیمایی روز 13 آبان خاطرنشان کرد: امسال برنامه‌ها در تمام استان‌ها به دست دانش‌آموزان است و آنها میدان‌دار مراسم خواهند بود.

او اظهار داشت: سایت 13 آبان نیز از شنبه پذیرای تولیدات فرهنگی و رسانه مردم خواهد بود. متن تنظیم شده جهت شکایت مردم ایران از آمریکا به‌خاطر چپاول‌های این کشور به واسطه خاندان پهلوی نیز در محل راهپیمایی قرار می‌گیرد و امضای مردم ایران جمع‌آوری می‌شود.

حجت‌الاسلام محمودی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همچنین ضمن تشکر از کار‌های میدانی دستگاه‌های اجرایی در روز بزرگداشت شهید سیدحسن نصرالله، درباره یوم‌الله 13 آبان گفت: ما سال گذشته از لانه جاسوسی تا میدان فلسطین غرفه داشتیم. امسال هم باید این اتفاق قوی‌تر دنبال شود و لازمه آن این است که تمام دستگاه‌ها از الآن به فکر باشند و نماینده خود را به شورای هماهنگی استان تهران معرفی کنند تا جانمایی و مقدمات کار فراهم شود. وی ادامه داد: نکته بعدی نیز این است که پیشنهاد می‌شود که با توجه به هم‌زمانی چهلم شهید مقاومت با سیزدهم آبان مردم بتوانند از لانه جاسوسی بازدید کنند. ولی این موضوع باید به تصویب برسد تا برنامه‌ریزی‌های آن انجام شود.

حجت‌الاسلام عرب‌انصاری، معاون شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز گفت: روز 13 آبان روز ملی استکباری ستیزی است. خواهش ما این است که تمامی دستگاه‌های اجرایی تمام ظرفیت خود را برای این این روز به کار گیرند و بر راهپیمایی سیزده آبان متمرکز شوند. همچنین از برنامه‌های جانبی در این روز پرهیز شود.

مسئول بسیج دانش‌آموزی کشور در ادامه این نشست گفت: سه رویکرد مدنظر ماست؛ جهاد تببین، امیدآفرینی و استکبارستیزی که در بسته‌ای تحت عنوان «میدان‌بار» عرضه می‌شود.

همچنین وی درباره برنامه‌هایی از جمله پویش ملی جاسوسخانه، پویش «روایت نو»، اردو‌های پیشرفت و راهیان نور و... خبر داد. او در ادامه نیز به برگزاری جشن ملی استکبارستیزی در 13 آبان اشاره کرد.

کوهساری، نماینده معاونت زنان اظهار داشت: ما برای این روز برنامه‌هایی همچون جشنواره دستاورد‌های پژوهشی مادران و دختران، نشست تخصصی پاسخگویی به گره‌های ذهنی و بیان نقاط قوت جمهوری اسلامی در حوزه دختران جوان را در نظر داریم.

او در ادامه گفت: نقش گروه‌های پیشران یا همان ربیون در ایجاد عزم و حرکت عمومی و نقش عرفا در اتصال مردم به امام در نظام امام و امت بسیار مهم است و این روز باید محل پاسخگویی به این گره‌های ذهنی و شبهات در ایام 13 آبان و 16 آذر باشد.

کوهساری ادامه داد: رمز تحقق گام دوم انقلاب اسلامی با رجوع به تاریخ و سیره و فهم ائمه اطهار همان بحث استنباط حلقه‌های میانی است.

او ادامه داد: خواستگاه اصلی مدنظر ما نشان دادن و نمایاندن مکر، نیرنگ و حیله و نقشه شوم دشمنان ایران، استکبارستیزی، برگزاری سلسله مباحثی در طول سال و همچنین آشنایی نسل زد و آلفا با این موضوعات است. معاونت زنان در بخشی از کار با توجه به جامعه هدف خود این موضوع را پیش خواهد برد.

خبرگار: مهسا حنیفه