سه‌شنبه 17 مهر 1403

14 هزار دانش آموز با نیاز ویژه به زودی صاحب تبلت می شوند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
14 هزار دانش آموز با نیاز ویژه به زودی صاحب تبلت می شوند

تهران - ایرنا - رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از أهدای 14 هزار تبلت به دانش آموزان با نیاز های ویژه در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در نشست شورای معاونین سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار داشت: در قالب طرح نهضت توان افزایی و طی آمایش سرزمینی که انجام شده است، 18 هزار دانش آموز با نیاز ویژه در سراسر کشور فاقد گوشی یا تبلت بوده اند که تاکنون 4 هزار نفر از آنها صاحب گوشی یا تبلت شده اند و 14 هزار نفر دیگر در قالب طرح نهضت توان افزایی با استفاده از ظرفیت خیرین و برخی اعتبارات سازمان صاحب تبلت می شوند.

وی افزود: به زودی همه دانش آموزان با نیازهای ویژه در سراسر کشور برای استفاده از شبکه شاد و آموزش های مجازی از امکانات اتصال به شبکه ی شاد و آموزش های مجازی بهره مند می شوند.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه مجموعه اعتبارات لازم برای تهیه تبلت برای این دسته از دانش آموزان بیش از 20 میلیارد تومان است، گفت: 4 هزار دستگاه تبلت را مرکز امور بین الملل تعهد کرده است و 10 هزار تبلت دیگر را با استفاده از اعتبارات سازمان و خیرین به زودی تهیه و در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.

حسینی گفت: با توجه به در پیش بودن روز جهانی معلولین و هفته ی بزرگداشت معلولین این اقدام سازمان گام مهمی در راستای توجه به تواناسازی دانش آموزان دارای معلولیت خصوصا برای استفاده از شبکه شاد و آموزش در بستر فضای دیجیتالی است که در زیست بوم کرونا یک ضرورت انکارناپذیر برای تداوم آموزش، پوشش حداکثری و عدالت آموزشی قلمداد می شود.

وی افزود: امیدواریم با این اقدام همه دانش آموزان با نیاز های ویژه از امکانات و تجهیزات لازم برای استفاده از فضای مجازی و آموزش های دیجیتالی بهره مند شوند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه 14 هزار دانش آموز با نیاز ویژه که فاقد گوشی یا تبلت هستند با تفکیک استان، مدرسه، جنسیت و نوع معلولیت مشخص شده اند و این تبلت ها در اختیار آنها قرار می گیرد، اظهار داشت: از مجموع 14 هزار نیاز دانش آموزان به تبلت، بیشترین تعداد از استان های خراسان رضوی با بیش از 2 هزار، اردبیل با بیش از هزار، آذربایجان شرقی با بیش از 800، آذربایجان غربی با بیش از 700، فارس با بیش از 650 و سیستان و بلوچستان با بیش از 600 است.

حسینی با یادآوری اینکه سامانه ندای همراه راه اندازی شده است و ظرفیت آن به مراکز مشاوره، اختلالات یادگیری، کل مشاوران و مددکاران گسترش می یابد، گفت: اپلیکیشن جامع آموزش و پرورش کودکان استثنایی و32 پایگاه جامع آموزش مجازی در 32 استان نیز به زودی راه اندازی می شوند.

وی افزود: مناسب سازی 64 مدرسه پذیرا و اتیسم برای هر استان و در هر مدرسه و راه اندازی 32 اتاق سنجش دائمی در هر استان به شکل آگوستیک نیز در دست اقدام است.

حسینی همچنین گفت: به دلیل تعطیلی ادارات در این هفته موفق به برگزاری مراسم هفته جهانی معلولین نشده ایم و مجموعه مراسم مربوط بزرگداشت هفته معلولین هفته آینده برگزار می شود.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*