پنج‌شنبه 19 مهر 1403

150 جعبه تخم نوغان در جغتای توزیع شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
150 جعبه تخم نوغان در جغتای توزیع شد

سبزوار - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی جغتای در استان خراسان رضوی گفت: 150 جعبه تخم نوغان برای تولید پیله ابریشم در اختیار بهره‌برداران این شهرستان قرار گرفت که نسبت به سال گذشته سه برابر شده است.

خلیل شایستگان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توزیع 500 اصله نهال توت به صورت رایگان و برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی از عوامل رغبت کشاورزان جغتای به حرفه نوغانداری است. وی ادامه داد: پرورش کرم ابریشم نیاز به سرمایه گذاری دارد که در کنار سایر فعالیت‌های تولیدی بخش کشاورزی سبب ایجاد درآمد و کمک به اقتصاد خانوارهای روستایی می‌شود. مدیر جهاد کشاورزی جغتای گفت: مدت پرورش پیله کرم ابریشم 45 روز است از این رو کشاورزان با کمترین هزینه می‌توانند اقدام به پرورش کرم ابریشم نموده و درآمد مناسب کسب کنند.

وی افزود: از طریق پرورش کرم ابریشم ماده اولیه مورد نیاز صنایع فرش بافی، پزشکی، نظامی و الکترونیک تولید می‌شود و از فضولات کرم ابریشم نیز می‌توان به عنوان کود آلی برای بهبود وضعیت فیزیکی و حاصلخیزی خاک استفاده کرد. جغتای دارای 23 هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی است و 9 هزار بهره‌بردار در بخش‌های کشاورزی، باغداری و دامداری این شهرستان فعال هستند. مرکز شهرستان جغتای در 350 کیلومتری غرب مشهد واقع است.

*س_برچسب‌ها_س*