پنج‌شنبه 19 مهر 1403

150 کیلوگرم پیش‌ساز و 93 هزار و731 عدد مواد محترقه در زنجان کشف شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
150 کیلوگرم پیش‌ساز و 93 هزار و731 عدد مواد محترقه در زنجان کشف شد

زنجان - ایرنا - 150 کیلوگرم پیش‌ساز و تعداد 93 هزارو 731 عدد مواد محترقه غیرمجاز، طی 24 ساعت گذشته از سوی پلیس زنجان در سه شهرستان این استان کشف و ضبط شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان روز سه شنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: در بازرسی از یک واحد صنفی در شهرستان ابهر، تعداد 56 هزار و 221 عدد انواع مواد محترقه غیر مجاز از سوی ماموران انتظامی این شهرستان، کشف شد.

سرهنگ ایرج خانی پور افزود: ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان ابهر با هماهنگی مقام قضایی و در یک عملیات غافلگیرانه توانستند این میزان مواد محترقه را کشف و یک نفر را در این رابطه دستگیر کنند.

وی اظهار داشت: پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان ایجرود نیز در بازرسی از یک واحد صنفی، مقدار 2 هزار و 510 عدد انواع مواد محترقه غیرمجاز را کشف کرد که در این رابطه نیز یک نفر به عنوان متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل شد.

رییس پلیس آگاهی فرمانده انتظامی استان زنجان نیز از کشف و ضبط 35 هزار عدد انواع مواد محترقه غیرمجاز از سوی ماموران پلیس آگاهی این استان خبر داد.

سرهنگ کارآگاه جعفر رحمتی، گفت: این میزان مواد محترقه غیرمجاز با هماهنگی های صورت گرفته با مقام قضایی، دوشنبه شب /19 اسفند ماه / از یک منزل مسکونی واقع در شهر زنجان به دست آمد.

وی اظهار داشت: در این رابطه یک نفر به عنوان متهم دستگیر و پس از تشکیل و تکمیل پرونده به منظور اعمال قانون به مراجع قضایی این استان معرفی شد.

رحمتی با بیان اینکه مواد محترقه، بیشتر از غرب کشور به این استان منتقل می شود تصریح کرد: با توجه به روزهای پایانی سال در راستای مبارزه با قاچاق و عرضه مواد محترقه غیر مجاز، شناسایی و دستگیری قاچاقچیان در دستور کار پلیس قرار گرفته است.

ربیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان زنجان نیز از کشف و ضبط 150 کیلوگرم پیش‌ساز مواد منفجره و دستگیری یک نفر در این رابطه خبر داد.

سرهنگ حسن درستی افزود: در پی اطلاعات کسب شده مبنی بر انتقال محموله مواد پیش ساز منفجره از نوع سرنج رسیدگی به موضوع از سوی ماموران انتظامی در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار داشت: ماموران با انجام کارهای پلیسی موفق شدند یک فرد مشکوک را با یک دستگاه خودروی سواری پژو 405 در شهر زنجان شناسایی کرده و با هماهنگی مقام قضایی در بازرسی از این خودرو این مقدار پیش ساز مواد منفجره را به دست آوردند.

رییس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان زنجان گفت: در این رابطه یک نفر به عنوان متهم دستگیر و پس از تشکیل و تکمیل پرونده به منظور اعمال قانون تحویل مراجع قضایی شد.

*س_برچسب‌ها_س*