پنج‌شنبه 19 مهر 1403

1500 محتوای آموزشی در مدارس البرز تولید شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
1500 محتوای آموزشی در مدارس البرز تولید شد

کرج - ایرنا - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرزگفت: یک هزارو500 محتوای آموزشی با رویکرد کیفیت بخشی در مدارس دوره متوسطه این استان تولید شد.

مهریارکرمی روزچهارشنبه درگفت و گوی اختصاصی با ایرنا اظهارداشت: اگرچه شیوع ویروس کرونا مدارس را تعطیل کرد اما جریان آموزش در فضای مجازی و بسترشبکه شاد با دقت ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: تولید محتوای آموزشی در دستورکار حوزه معاونت آموزش متوسطه درسال تحصیلی جاری قرار گرفت که تاکنون با همراهی دبیران یک هزارو 500 محتوای آموزشی تولید و در شبکه شاد بارگذاری شده است.

وی تصریح کرد: محتواهای درسی برای دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه، فنی و حرفه ای، کاردانش و همچنین دبیران این استان تولید شد.

کرمی بیان داشت: امروزه فضای مجازی به یک محیط آموزشی تبدیل شده است که باید ازآن برای آموزش به دانش آموزان استفاده کرد.

وی یادآورشد: این اقدام به منظور گسترش عدالت آموزشی وایجاد فرصت‌های برابرآموزشی برای دانش آموزان درحال اجرا است.

وی ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا معلمان با آموزش درفضای مجازی ثابت کردند که آموزش تعطیل شدنی نیست وکلاس های درس خود را در این فضا فعال نگه داشتند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش البرز یادآورشد: هم اکنون فرآیند تعلیم و تربیت به همت والای معلمان در فضای مجازی برای دانش آموزان دربسترشبکه شاد جریان دارد.

وی افزود: فضای مجازی به یک محیط آموزشی برای دانش آموزان درامور درسی و کسب مهارت ها ی زندگی تبدیل شده است که نیازبه نظارت والدین برای استفاده بهینه از این فضا دارد.

کرمی گفت: تولید محتواهای آموزشی نقش موثری درکاهش فاصله آموزشی ایجاد شده بین دانش‌آموزان و معلمان دارد.

وی عنوان کرد: دانش‌آموزان با بهره برداری ازاین محتواهای آموزشی می توانند همانند زمانی که درمدارس حضور دارند به صورت پیوسته با معلمان و آموزش درارتباط باشند و درس ها را یاد بگیرند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش البرزادامه داد: استفاده از تمام ظرفیت آموزش الکترونیکی و فناوری جدید برای تولید محتوای درس نامه، درکلیه دروس برابر بودجه بندی کتب درسی تعیین شده در دستورکار استان قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: فرآیند کارتولید محتوای آموزش مجازی تا پایان سال تحصیلی 1400-1399 در این استان ادامه دارد.

استان البرز 500 هزار دانش آموز دارد که حدود نیمی ازآن درمدارس متوسطه تحصیل می کند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*