سه‌شنبه 10 مهر 1403

17 خرداد سالروز شهادت 72 غیرنظامی سند حقانیت مردم ملکشاهی است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
17 خرداد سالروز شهادت 72 غیرنظامی سند حقانیت مردم ملکشاهی است

ایلام - ایرنا - فرماندار ملکشاهی گفت: 17 خرداد سال 64 که مردم بی دفاع و غیرنظامیان شهرستان ملکشاهی آماج بمباران هوایی رژیم بعث قرار گرفتند سند حقانیت ملتی است که در راه عزت و استقلال خود مورد هجمه دشمنان قرار گرفت.

محمد تاسمه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در زمان جنگ تحمیلی مردمان دیار ملکشاهی با اعلام بسیج عمومی و فرمان رهبری با تشکیل گروه های محلی بیش از پنج هزار رزمنده داوطلب را به جبهه حق علیه باطل گسیل داشتند.

وی با اشاره به رشادت های رزمندگان این دیار در کنار سایر بسیحیان و نیروهای مسلح اظهار داشت: این رزمنده ها با تسلط و اشرافیت بر منطقه و روحیه ایثار و شجاعت دشمن بعثی را مجبور به عقب نشینی و شکست کردند.

وی یادآور شد: رژیم بعثی که از رویارویی با رزمندگان در جبهه ها شکست خورده بود ناجوانمردانه شهرها و روستاهای مرزی را آماج حملات هوایی قرار داد و مردم بی دفاع را به خاک و خون کشید.

تاسمه با بیان اینکه در 17 خرداد سال 64 در اثر بمباران هوایی رژیم بعث بیش از 72 نفر در ملکشاهی بی رحمانه به خاک و خون کشیده شدند، گفت: این حملات ددمنشانه حقانیت ملت ایران اسلامی و استبداد و کفر جبهه مقابل را به خوبی جلوه گر است.

17 خرداد سال 1364 در اثر بمباران هوایی شهر ارکواز و روستاهای اطراف 72 نفر که بیشتر بچه ها و زنان را شامل می شدند به درجه رفیع شهادت رسیدند و تعداد زیادی نیز مجروح شدند.

شهرستان ملکشاهی در دوران دفاع مقدس 287 شهید والا مقام و بیش از یک هزار جانباز تقدیم کرده است.

*س_برچسب‌ها_س*