شنبه 15 اردیبهشت 1403

1708 تماس با خط مشاوره بهزیستی لرستان در خصوص کرونا

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
1708 تماس با خط مشاوره بهزیستی لرستان در خصوص کرونا

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: یکهزار و 708 تماس تلفنی شهروندان در خصوص سوالات مربوط به کرونا برقرار و پاسخ داده شد.

کرم یاری شامگاه پنجشنبه در حاشیه جلسه ویدیوکنفرانس با استاندار لرستان افزود: 1480 این سازمان از ساعت 8 صبح تا 24 با 17 کارشناس مجرب و برجسته مشاوره و راهنمایی لازم را به تماس گیرندگان ارائه می نماید.

وی با اشاره به تماس روزانه حدود 150 نفر با این خط مشاوره در استان اظهار داشت: از مجموع یکهزار و 708 با انن خط مشاوره تلفنی یکهزار و 281 مورد در رابطه با اضطراب و استرس ناشی از کرونا بود.

وی با بیان اینکه حدود 70 درصد تماس ها در خصوص راههای غلبه بر استرس ناشی از کرونا بوده تصریح کرد: همچنین سامانه خودارزیابی روانشناختی در بحران ویروس کرونا توسط سازمان بهزیستی راه اندازی شده و مردم می توانند با مراجعه به آدرس corona.behzisti.ir، تکمیل اطلاعات جمعیت شناختی و پاسخ به سوالات روانشناختی، از میزان استرس، اضطراب و افسردگی ناشی از بیماری کرونا مطلع شوند.

یاری افزود: در این سامانه متناسب با نمره غربالگری کسب شده توسط افراد، توصیه های روانشناختی ارائه می گردد و در صورتی که نمره غربالگری بالاتر از حد طبیعی بود افراد می توانند با ارائه شماره تلفن و کد ملی در سامانه خود ارزیابی روانشناختی، کد شناسه خدمت دریافت نمایند و با صدای مشاور (1480) تماس بگیرند تا از خدمات تخصصی بهره مند شوند.

وی گفت: شناسایی داوطلبان برخوردار از سلامت روحی و جسمی، برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی به شهروندان با کمک جامعه روانشناسی، تامین و توزیع اقلام معیشتی و بهداشتی برای اقشار تحت پوشش با مشارکت خیران از جمله وظایف و ماموریت های سازمان بهزیستی در این طرح است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*