سه‌شنبه 17 مهر 1403

190 میلیارد ریال برای طرح‌های عمرانی شیروان در نظر گرفته شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
190 میلیارد ریال برای طرح‌های عمرانی شیروان در نظر گرفته شد

بجنورد - ایرنا - استاندار خراسان شمالی گفت: 190 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرج‌های عمرانی شهرستان شیروان در نظر گرفته شد که براساس اولویت‌بندی برای این طرح‌ها هزینه خواهد شد.

به گزارش ایرنا محمدعلی شجاعی عصر پنجشنبه در نشست شورای اداری شیروان که با محوریت بررسی وضعیت طرح های عمرانی و رسیدگی به مشکلات این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: طرح های که بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند تا دهه فجر آماده بهره برداری می شود.

وی گفت: شهرستان شیروان از لحاظ خدمات عمرانی شهری از سایر شهرهای استان عقب است.

شجاعی با بیان اینکه بودجه 540 میلیارد ریالی شهرداری شیروان در سال جاری رقم کمی است افزود: 50 درصد از این میزان مربوط به حوزه عمرانی است که سرانه خدمات رسانی سالانه به هر شهروند این شهر تنها سه میلیون ریال است.

وی گفت: باید خدمات عمرانی بهتری در شهر صورت گیرد و با توجه به عبور سالانه 20 میلیون مسافر از این مسیر حتما برای کمربندی جدید این شهر طرح ویژه در نظر گرفته شود.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه طولانی شدن طرح ها باعث گلایه مندی مردم و پیگیری آنان می شود گفت: پارک ساحلی شیروان موجب ترس و به یکی از دغدغه مردم تبدیل شده است که حتما برای ایجاد امنیت آن اقدام جدی شود.

طرح های عمرانی شیروان نیازمند اعتبار

معاون امور عمرانی استاندار خراسان شمالی هم گفت: طرح های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی 90 درصد این شهرستان نیاز به تامین اعتبار دارد که از جمله آنها طرح های عمران شهری، ورزشی، آب، راه و فرهنگ و هنر است. غلامرضا هوائی اظهار داشت: برای تکمیل ساختمان نیمه تمام بخشداری و سالن اجتماعات فرمانداری بیش از 2 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار لازم است و سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان هم باید تا دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به تصویب 6 میلیارد ریال برای بیمارستان آیت الله هاشمی و امام خمینی (ره) این شهرستان از محل اعتبارات ملی گفت: برای طرح های آبرسانی روستاها 44 میلیارد ریال، جابه‌جایی تیرهای معابر روستایی شیروان 2 میلیارد، راه روستایی قلهک چهار میلیارد، تکمیل پل علی محمد پنج میلیارد، سدگلیل و قلندرآباد پنج میلیارد، مجتمع گاوداری 2 هزار راسی پنج میلیارد، پاسگاه مرزی سه میلیارد و موزه سه میلیارد ریال اعتبار تصویب شده است.

فرماندار شیروان هم گفت: علی رغم کمبود اعتبارات اقدامات بسیاری خوبی صورت گرفته است گلخانه 100 هکتاری بزرگترین گلخانه کشوری، گاوداری 10 هزار راسی و گاوداری 2 هزار راسی با 85 درصد پیشرفت فیزیکی دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

امین رضا مرآتی اظهار داشت: اتمام پروژه های نیمه تمام از جمله طرح های شهرسازی و شهرداری در اولویت است.

وی گفت: هزار و 200 میلیارد ریال از محل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی با کارمزد 6 درصد جذب شده است که اشتغالزایی بسیار خوب و طرح های خوبی انجام شده است.

شهرستان 157 هزار نفری شیروان در شرق استان خراسان شمالی است.

*س_برچسب‌ها_س*