شنبه 29 اردیبهشت 1403

20 هزار تن گندم از کشاورزان قمی خریداری می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
20 هزار تن گندم از کشاورزان قمی خریداری می‌شود

قم - ایرنا - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم گفت: فرآیند خرید تضمینی گندم از کشاورزان آغازشده و پیش‌بینی می‌کنیم امسال حدود 20 هزار تن گندم از تولیدکنندگان این محصول در استان خریداری شود.

بهزاد رادمنش روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: علاوه بر سیلوی 108 هزار تنی شهید آصف نخعی قم که در کیلومتر10 جاده اراک واقع‌شده، شرکت تعاونی روستایی بخش جعفرآباد استان نیز به‌عنوان مباشر خرید، آماده تحویل گندم از کشاورزان بخش است.

وی ادامه داد: البته در انبارهای شرکت تعاونی بخش جعفرآباد صرفا محموله‌های با وزن کمتر از 10تن خریداری و تحویل می‌شود و محموله‌های با وزن بیش از این مقدار باید به سیلوی ملکی استان تحویل شود.

وی افزود: در سال جاری قیمت خرید پایه گندم معمولی با 47 درصد افزایش نسبت به سال قبل، هر کیلوگرم مبلغ 25 هزار ریال و گندم دروم 26هزار ریال تعیین‌شده است.

رادمنش گفت: از کشاورزان درخواست می‌کنیم به‌منظور سهولت در امر تحویل گندم و نیز دریافت وجه آن، قبل از مراجعه به مراکز خرید، نسبت به ثبت و کنترل اطلاعات زراعی خود در سامانه پهنه‌بندی وزارت جهاد کشاورزی اقدام نمایند.

سیلوی بتنی شهید نخعی که در جنوب غربی شهر قم قرار دارد، دارای ظرفیت ذخیره‌سازی 108 هزار تن گندم و 36 کندو می‌باشد، این سیلو با توان تخلیه و بارگیری 200 تن در ساعت در زمینی به مساحت 90هزار مترمربع ایجادشده و از امکانات و تجهیزات کامل تخلیه و بارگیری گندم برخوردار است.

سطح زیر کشت گندم آبی در قم پنج هزار و 200 و گندم دیم یک هزار و 300 هکتار است و سالانه بیش از 20 هزار تن گندم از مزارع این استان برداشت می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*