شنبه 14 مهر 1403

216 میلیارد تومان سهم واحدهای آسیب دیده از کرونا در ایلام

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
216 میلیارد تومان سهم واحدهای آسیب دیده از کرونا در ایلام

ایلام - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: 216 میلیارد تومان تسهیلات برای واحدهای آسیب دیده از کرونا در این استان اختصاص یافته که ظرفیت مناسبی برای حمایت از این کسب و کارهاست.

حیدر نعمتی روز دوشنبه در نشست شیوه پرداخت تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا اظهار داشت: دولت 750 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای واحدهای آسیب دیده از کرونا اختصاص داد که در مرحله اول 40 هزار میلیارد تومان با انتخاب هفت بانک و یک موسسه سهم استان ها مشخص شده است.

وی افزود: مبلغ این تسهیلات به مبلغ 12 تا 16 میلیون تومان است و هم به کارفرما و هم خویش فرما که دارای بیمه تامین اجتماعی از همان رسته باشند با سود 12 درصد پرداخت می شود.

وی تاکید کرد: رعایت نسبت مالکانه، رعایت شاخص ها و در نظر گرفتن چک برگشتی از تاریخ 30 فروردین 99 تا 30 خرداد سال جاری از دیگر موارد ذکر شده در این دستورالعمل است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: دولت از کسب و کارهای کوچک که به دلیل شیوع بیماری کرونا متحمل هزینه هایی شده اند با اعلام رسته ها و اختصاص تسهیلات حمایت می کند.

وی اضافه کرد: اکنون 14 رسته با 150 زیر مجموعه مشمول دریافت تسهیلات از این محل هستند که دستور العمل و شیوه نامه آنها ابلاغ شده است و باید هرچه سریعتر بانک های مشمول از طریق مرکز پیگیر شیوه نامه اجرایی داخلی بانک خود شوند.

نعمتی گفت: دولت همچنین با استمهال هزینه برق، گاز و آب و تعویق اقساط سه ماهه اقساط و انتقال به پایان دوره تسهیلات قرض الحسنه برای همه افراد و تاخیر در اخذ مالیات سعی دارد از این کسب و کارها حمایت کند.

وی از بانک های استان خواست: پیگیری لازم برای برش سهم استانی هر بانک و دریافت شیوه نامه را انجام دهند.

وی اظهار داشت: باید دستگاه متولی و بانک ها برای جذب این اعتبار تلاش کنند و افراد واجد شرایط که ثبت نام کرده اند را با پرداخت به موقع تسهیلات مورد حمایت قرار دهند.

وی تاکید کرد: دستگاه های اجرایی نیز با اطلاع رسانی جامع به افراد آسیب دیده باعث بهره مندی آنها از این تسهیلات شوند.

وی ابراز امیدواری کرد: با پرداخت این تسهیلات بخشی از زیان اقتصادی ناشی از شیوع کرونا به دلیل تعطیلی واحدها جبران شود.

بر اساس برآورد کارشناسان صنعت، معدن و تجارت هشت هزار واحد صنفی و 40 واحد صنعتی در این استان بیش از 150 میلیارد تومان به دلیل شیوع کرونا دچار خسارت شده اند.

*س_برچسب‌ها_س*