چهارشنبه 18 مهر 1403

23 هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی در استان مرکزی کشف شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
23 هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی در استان مرکزی کشف شد

اراک - ایرنا - رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: 23 هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در طرح تشدید نظارت بر مراکز تهیه و عرضه مواد خام دام و طیور طی ماه مبارک رمضان در این استان کشف و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

دکتر «سیروس سلمان‌نژاد» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 2 هزار و 493 کیلوگرم از این فرآورده‌ها از مراکز عرضه، 17 هزار و 440 کیلوگرم از کشتارگاه‌ها و مراکز بسته بندی و 2 هزار و 778 کیلوگرم از خودروهای حمل فرآوده‌های خام دامی کشف و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

وی ادامه داد: 2 هزار و 879 مرکز عرضه، نگهداری، کشتارگاه، بسته‌بندی و خودروی حمل فرآورده‌های خام دامی در استان مرکزی وجود دارد که هشت هزار و 255 مورد بازدید در طرح تشدید نظارت بهداشتی بر مراکز عرضه مواد خام دام و طیور در ماه مبارک رمضان از این واحدها انجام شد.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: 6 هزار و 56 مورد بازدید در این مدت از مراکز عرضه و فروش فرآورده‌های خام دامی، 145 مورد کشتارگاه‌ها و مراکز بسته بندی و 2 هزار و 54 مورد بازدید از خودروهای حمل دام زنده و فرآورده‌های خام دامی انجام شد.

سلمان نژاد افزود: 170 مورد نمونه‌برداری نیز در این مدت از واحدهای عرضه و فروش، کشتارگاه‌ها و مراکز بسته‌بندی و خودروهای حمل فرآورده‌های خام دامی انجام و 33 مورد به دلیل عدم رعایت موارد بهداشتی با دستور مقام قضایی مهر و موم و تعطیل شدند.

استان مرکزی با 12 شهرستان، و یک هزار و 539 روستا، دارای 800 واحد مرغداری صنعتی، 491 واحد گاوداری صنعتی و 191 کارگاه پرورش آبزیان است.

*س_برچسب‌ها_س*