دوشنبه 16 مهر 1403

240 طرح آبرسانی روستایی در سطح استان زنجان اجرا می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
240 طرح آبرسانی روستایی در سطح استان زنجان اجرا می‌شود

زنجان - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: 240 پروژه آبرسانی در سطح روستاهای این استان از محل اعتبارات ملی و منابع استانی و داخلی در دست اجرا است.

علیرضا جزء قاسمی روز دوشنبه در جمع نمایندگان مردم استان زنجان زنجان در مجلس به منظور بررسی مسائل و مشکلات صنعت آب و برق در مجلس شورای اسلامی افزود: طرح های مهمی در زمینه آبرسانی استان از جمله اجرای پنج مجتمع آبرسانی روستایی با پوشش خانوار 110 روستا، 37 پروژه آبرسانی تک روستایی از محل اعتبارات ملی، اجرای 93 طرح آبرسانی روستایی از منابع استانی و منابع داخلی در دست اجرا قرار دارد.

وی اضافه کرد: 10 طرح عمده فاضلاب در شهرهای زنجان، ابهر، خرمدره، ماهنشان، دندی، خرمدره و زرین‌آباد و روستاهای پری، تهم و نصیرآباد به بهره برداری رسیده و یا در دست اجرا است.

نماینده‌ای از صنعت و برق استان زنجان برای ارتباط با نمایندگان مجلس تعیین شود

نماینده مردم شهرستان‌های ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی به افزایش مصرف آب در ایام فراگیری ویروس کرونا اشاره کرد و از کارکنان شرکت آب و فاضلاب استان زنجان بخاطر تامین آب شرب مورد نیاز مردم در این ایام و ارائه خدمات پایدار، قدردانی کرد.

سید مرتضی خاتمی همچنین روان‌سازی و آیین نامه نویسی برای اجرای طرح های بدیع در حوزه آب و فاضلاب، اهتمام بیشتر جهت تحت پوشش قرار دادن روستاها و تعیین نماینده‌ای از سوی مدیران صنعت آب و برق برای ارتباط گیری بیشتر با دفاتر نمایندگان را درخواست کرد.

نماینده مردم شهرستانهای زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی نیز با تاکید بر لزوم مدیریت یکپارچه در حوزه آب و انرژی کشور گفت: مجلس پیگیر تشکیل وزارتخانه ای تحت عنوان وزارت آب و خاک است تا با مدیریت واحد به حوزه آب و انرژی در کشور سامان داده شود.

مصطفی طاهری با تاکید بر ضرورت ساماندهی نیروهای حجمی و شرکتی در صنعت آب و برق استان زنجان، از اعضای شورای هماهنگی و انسجام بخشی این صنعت خواست تا با ارائه طرحی کارشناسی شده جهت ساماندهی و تبدیل وضعیت این نیروها، الگویی به دیگر استان های کشور نیز ارائه کنند.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به این مطلب که اگر شوراهای آب و برق بخواهند قدمی در راستای توسعه کشور بردارند، برای انجام این کار به نیروی انسانی توانمند تکیه دارند، گفت: حوزه نیروی انسانی صنعت آب و برق استان زنجان دچار دغدغه بوده و نیازمند توجه جدی مسئولان می باشد.

البرز حسینی افزود: وزیر نیرو شرایطی برای تبدیل وضعیت نیروهای این وزارتخانه مهیا کرده است که باید از این موقعیت به نحو احسن استفاده کرد.

*س_برچسب‌ها_س*