شنبه 29 اردیبهشت 1403

26 پروژه بر زمین مانده تهران تکمیل می‌شوند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
26 پروژه بر زمین مانده تهران تکمیل می‌شوند

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران گفت: در برنامه این دوره مدیریت شهری، تکمیل و اجرایی کردن 26 پروژه بر زمین مانده در اولوست کاری قرار دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، عباس شعبانی ظهر امروز در جلسه صحن رسمی شورای شهر تهران اظهار کرد: حوزه فنی و عمرانی شهر حوزه‌ای مغفول مانده در شهرداری است، گواه این ادعا در آن است که این معاونت در بین مجموع 6 محور اولویت‌دار در بودجه 1401 گنجانده نشده است.

وی با تاکید بر اینکه ساخت و نگهداری خیابان، معابر و زیرساخت‌های عمرانی از نخستین وظایف شهرداری‌ها است، گفت: بر این اساس از یک سو طراحی، اجرا و نظارت بر پروژه‌های کلان شهر، مرمت و بازسازی زیرساخت‌ها و از سوی دیگر هدایت، نظارت، کنترل و یکپارچگی در عملیات‌ها بر عهده معاونت عمرانی نهاده شده است. معاون فنی عمرانی شهرداری تهران با اشاره به اینکه بیش از 800 پل، 430 تقاطع و 47 دستگاه تونل در شهر تهران وجود دارد که نیاز به بررسی مجدد و نگهداری دارند، بیان کرد: بر اساس وظایف محوله، چند رویکرد تحولی را برای فعالیت عمرانی در این حوزه مدیریت شهری طراحی کرده‌ایم که از مهمترین آن‌ها توجه به 26 پروژه بر زمین مانده و نادیده گرفته شده در برنامه‌های پنج ساله دوم و سوم است. شعبانی پرداختن به پروژه‌های گلوگاهی را از اولویت‌های کاری این معاونت برشمرد و تصریح کرد: چابک‌سازی، توانمندسازی، شفاف‌سازی، ضابطه‌مندی و کیفی‌سازی اجرای پروژه‌های شهری از دیگر اولویت‌های کاری پیش‌رو هستند. وی با اشاره به اینکه سرفصل‌های کاری این سازمان در برنامه‌های زمان‌بندی شش ماهه، یک ساله، 2.5 و 4 ساله گنجانده شده‌اند، افزود: اقدام نخست تکمیل و اتمام پروژه‌های نیمه تمامی است که گاه 12 سال از آغاز عمر اجرایی آن‌ها می‌گذرد و در این زمینه اجرای پروژه‌های باقرشهر، رستگار و شهید بروجردی را به شرط تحقق منابع بودجه‌ای در دستور کار برنامه شش ماهه داریم. معاون فنی عمرانی شهرداری تهران تاکید کرد: معتقدم اجرای پروژه‌های بزرگراهی و نگه‌داشت شهر در حوزه‌های ابنیه، معابر و بزرگراه‌ها باید در بودجه 1401 گنجانده شده و جزو بودجه‌های دائمی شهرداری لحاظ شوند. شعبانی از اجرای چند پروژه کلان در شهر تهران در صورت احراز مطالعات دقیق و فاکتورهایی مانند پیوست‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و اثربخشی خبر و ادامه داد: 99 تقاطع ناقص در شهر تهران شناسایی شده‌اند که 741 کیلومتر مسیر شهروندان را طولانی می‌کنند، بنابراین در صورت احداث تقاطع، رمپ و لوپ این رمسیر به 57 کیلومتر کاهش می‌یابد. وی خاطرنشان کرد: در این صورت علاوه بر کاستن از 684 کیلومتر مسیر، یک میلیارد و 738 میلیون لیتر بنزین معادل 53 هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی انجام و کاهش آلایندگی، جلوگیری از اتلاف وقت شهروندان، عایدی‌های زیست‌محیطی و عملکرد مطلوب بین بخشی را به دنبال دارد. معاون فنی عمرانی شهرداری تهران از نیاز یک میلیون و 200 هزار تنی آسفالت برای نگه‌داشت خیابان‌ها و معابر شهر تهران خبر و ادامه داد: اجرای پروژه کلان و احداث حمل و نقل عمومی در بزرگراه شهید همت در یک محور شرقی - غربی به طول 50 کیلومتر و اتصال بزرگراه امام علی (ع) به آزادراه تهران - شمال از برنامه‌های این معاونت است. انتهای پیام /*