دوشنبه 16 مهر 1403

27 استاندارد آموزشی در رشته‌های فنی و حرفه ای استان همدان تدوین شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
27 استاندارد آموزشی در رشته‌های فنی و حرفه ای استان همدان تدوین شد

همدان - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان از رشد 80 درصدی تدوین استانداردهای آموزشی در استان خبر داد و گفت: طی یک سال گذشته با هدف رفع نیازهای مهارتی جامعه، 27 استاندارد آموزشی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای تدوین شده است.

«وهب مختاران» روز یک‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تدوین استانداردهای آموزشی بر اساس مشاغل مورد نیاز استان و در راستای تحقق خط مشی‌ها و سیاست‌های سند راهبردی مهارت، توسعه و ارتقای آموزش‌های مهارتی، ظرفیت سازی و توانمندسازی نیروی انسانی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: این استانداردهای آموزشی به همت کارشناسان و پژوهشگران اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان و با همکاری دفتر پژوهش، طرح و برنامه ریزی درسی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تدوین و بارگذاری شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان همچنین از تدوین سند ملی حرفه برق در استان همدان خبر داد و افزود: آموزش تمامی مشاغل حرفه برق در این سند پیش بینی شده است.

مختاران خاطرنشان کرد: در راستای امضای تفاهم نامه کشوری در خصوص آسیب های اجتماعی و اعتیاد 932 نفر آموزش دیدند که تعهد آموزش 740 نفر بوده است.

وی تصریح کرد: 786 زن سرپرست خانوار نیز در راستای تفاهمنامه آموزش به زنان سرپرست خانوار، مهارت های فنی و حرفه ای را فراگرفتند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان افزود: مهارت‌زایی ارزش اقتصاد و اشتغال را ضمانت می‌کند و با استفاده بهینه از منابع برای مهارت‌آموزی می‌توان به این امر دست یافت.

اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان دارای 22 مرکز آموزش دولتی و 198 آموزشگاه خصوصی است.

برچسب‌ها