شنبه 29 اردیبهشت 1403

281 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سهام تزریق شد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
281 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سهام تزریق شد

کارشناس بازار سرمایه گفت: در جریان معاملات امروز بازار سهام 6 میلیارد و 500 میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی حدود 2 هزار و 715 میلیارد تومان ثبت شد.

محمد غفوری، کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در جریان معاملات امروز 27 فروردین ماه شاخص کل بورس با افزایش بیش از 10 هزار واحد در ارتفاع 2 میلیون و 206 هزار واحدی ایستاد شاخص کل هم وزن نیز با افزایش بیش از 2 هزار واحدی در سطح 726 هزار واحدی ایستاد تا امروز روند مثبتی را در بازار سهام شاهد باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: حجم معاملات امروز بازار سهام 6 میلیارد و 500 میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی حدود 2 هزار و 715 میلیارد تومان ثبت شد و در نهایت بازار امروز شاهد ورود نقدینگی افراد حقیقی به میزان 281 میلیارد تومان بود همچنین امروز 80 درصد بازار در محدوده مثبت دست به دست شدند.

غفوری همچنین اظهار کرد: امروز صندوق‌های سهامی شاهد بیشترین میزان ورود نقدینگی حقیقی‌ها بودند و بیشترین میزان خروج نقدینگی را صندوق‌های با درآمد ثابت به خود اختصاص دادند. با توجه به ریسک‌های سیستماتیک بزرگ روز گذشته قبل از شروع به کار بازار سازمان بورس تصمیم بر تغییر دامنه نوسان کرد و اعلام شد سه روز دامنه نوسان مثبت و منفی یک درصد است اقدامی مناسب که نتیجه آن‌مطلوب بود و حالا امروز بازار متعادل به کار خود ادامه داد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس