جمعه 13 مهر 1403

298 طرح اشتغال‌زایی ویژه مددجویان گناوه بهره‌برداری شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
298 طرح اشتغال‌زایی ویژه مددجویان گناوه بهره‌برداری شد

گناوه - ایرنا - رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گناوه گفت: 298 طرح اشتغال زایی ویژه مددجویان با اختصاص اعتبار 104 میلیارد و 380 میلیون ریال پارسال در حوزه‌های مختلف به بهره‌برداری رسید.

سید وحید حسینی حقیقی روز سه شنبه در نشست خبری به رسانه‌های این شهرستان اعلام کرد: این نهاد در حوزه اشتغال‌زایی برای 403 مددجو کلاس آموزشی و مهارت یابی برگزار کرد.

وی اظهارداشت: از محل صندوق امداد ولایت نیز 38 طرح اشتغال‌زایی با اختصاص هشت میلیارد و 310 میلیون ریال در سال گذشته محقق شد.

رئیس کمیته امداد گناوه ادامه داد: در سال 98 برای 100 فرزند مددجو شغل ایجاد شد و 127 خانواده مددجو خودکفا شدند.

حسینی حقیقی افزود: 30 میلیارد ریال برای احداث 47 واحد مسکونی از محل سهمیه استانداری بوشهر در سال جاری برای این شهرستان پیش بینی شده که با تزریق اعتبار اجرایی خواهد شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گناوه گفت: سهمیه اختصاص یافته تعمیر واحدهای مسکونی امسال 40 مورداست که انجام و یک میلیارد و 400 میلیون پرداخت شد.

وی اظهار داشت: سهمیه پارسال احداث و تعمیرات واحد مسکونی شهرستان 185 فقره بود که از این مجموع 105 فقره احداث و مابقی تعمیرات بوده که در این ارتباط 51 میلیارد و 900 میلیون ریال هزینه شده‌است.

حسینی حقیقی ادامه داد: منابع مالی احداث واحدهای مسکونی از محل تسهیلات بلاعوض، مددجویی و بخشی نیز آورده متقاضی بوده‌است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گناوه بیان کرد: یکی از اهداف این نهاد جذب حامی برای ایتام و محسنین است که در این بخش موفقیت‌های خوبی حاصل شده‌است.

وی افزود: کمیته امداد امام خمینی گناوه 182 خانواده یتیم و 375 خانواده محسنین را زیر پوشش دارد که از کمک‌های کمیته امداد و حامیان برخوردار هستند.

حسینی حقیقی گفت: پارسال سه میلیارد و 500 میلیون ریال از طریق صندوق‌های صدقات مردمی جمع آوری شد که در بخش‌های مختلف برای مددجویان هزینه شده‌است. رئیس کمیته امداد امام خمینی گناوه اظهارداشت: در ماه مبارک رمضان امسال 12 هزار پرس غذای گرم در قالب اطعام مهدوی و یکهزار و 500 بسته معیشتی میان مدد جویان و نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا توزیع شد.

وی با تقدیر از همکاری و تعامل خبرنگاران شهرستان گفت: در اجرای ماموریت و وظایف محوله این نهاد نیازمند همفکری و همکاری رسانه‌های شهرستان است.

حسینی حقیقی بیان کرد: کمیته امداد شهرستان 2 هزار و 436 خانوار را زیر پوشش دارد که از این مجموع یکهزار و 680 خانوار در شهر و مابقی در روستاها سکونت دارند.

وی یادآورشد: تعداد 903 نفر از محل تبصره 14 در شهر زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی گناوه هستند.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*
298 طرح اشتغال‌زایی ویژه مددجویان گناوه بهره‌برداری شد 2