دوشنبه 16 مهر 1403

31 میلی متر باران در بجنورد بارید

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
31 میلی متر باران در بجنورد بارید

بجنورد - ایرنا - رییس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت: ایستگاه آبچور بجنورد با ثبت 31 میلی متر باران بیشترین میزان بارش استان را در 24 ساعت گذشته داشت که موجب خوشحالی کشاورزان و دامداران این خطه شد.

مهری هاشمی دوین روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بارندگی خوبی در ایستگاه های استان به ثبت رسیده و در این مدت میزان بارش در ینگه قلعه بجنورد 30 میلی متر و در مهمانک شهرستان مانه و سملقان 27 میلی متر گزارش شده است.

وی افزود: میزان بارندگی در بجنورد مرکز استان 11 میلی متر بوده است.

هاشمی دوین با اشاره به کاهش دمای هوای دما گفت: روند کاهشی دمای هوا تا فردا ادامه دارد و مردم استان افت چهار تا 6 درجه سانتیگرادی را تجربه می کنند.

وی افزود: در شبانه روز گذشته کوسه در شیروان با کمینه دمای 11 درجه سانتیگراد خنک ترین و اسماعیل آباد در اسفراین با بیشینه دمای 27 درجه سانتیگراد گرم ترین نقطه استان بوده است.

رییس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی اظهار داشت: در این مدت کمینه دمای بجنورد 17 و بیشینه آن 23 درجه سانتیگراد بوده است.

وی افزود: بارندگی ها امروز هم تداوم دارد که شدت آن بیشتر در مرکز و جنوب غرب استان در شهرستان های بجنورد، گرمه و جاجرم، شیروان و اسفراین و جنوب مانه و سملقان است.

رییس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت: بارندگی تا پایان هفته جاری به صورت پراکنده و خفیف در مناطق مختلف استان پیش بینی شده است.

بر اساس این گزارش سامانه بارشی از روز شنبه استان خراسان شمالی را در برگرفته است که سبب رگبار باران، رعدوبرق و تگرگ شده است.

بارش باران و جاری شدن سیل عصر دیروز منجر به بسته شدن محور سنخواست - جاجرم شد همچینن به بخش کشاورزی شهرستان جاجرم خسارت وارد کرد.

خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه زراعی و باغی دارد که به علت نبود بارش در فروردین ماه امسال حدود 40 هزار هکتار از گستره کشتزارهای دیم استان از بین رفت.

*س_برچسب‌ها_س*