سه‌شنبه 17 مهر 1403

32 اخطاریه زیست محیطی به واحدهای متخلف تهران

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
32 اخطاریه زیست محیطی به واحدهای متخلف تهران

ایرنا - تهران - رییس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران گفت: در دو ماه اول امسال براساس پایش های انجام شده برای 32 واحد متخلف اخطاریه زیست محیطی صادر شد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، فاطمه برنا با اشاره به 138 مورد گشت و پایش صنایع و واحد های خدماتی شهرستان از ابتدای امسال گفت: اخطاریه های صادره و ابلاغی، دارای مهلت قانونی بوده که مسئول واحد را مکلف به رعایت شاخص ها و استانداردهای محیط زیستی و رفع آلودگی می کند و در صورت عدم همکاری و اقدام مثبت موضوع به مراجع قضایی شهر تهران منعکس می شود.

وی افزود: این اداره با برقراری گشت های ویژه و مستمر، اقدام به اعزام تیم های کارشناسی برای شناسایی و کنترل وضعیت آلایندگی صنایع و واحدهای خدماتی بخصوص بیمارستان ها کرده است.

وی ادامه داد: 81 مورد نمونه برداری پساب واحدهای تولیدی، صنعتی و بیمارستانی برای بررسی وضعیت و کیفیت خروجی فاضلاب این واحدها به انجام رسید.

رییس اداره محیط زیست تهران بیان داشت: در طول این مدت تعداد 11 مورد استعلامات واصله به این اداره بررسی فنی شد و 23 فقره شکایت مردمی در حوزه محیط زیست هم مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: در سال جهش تولید این اداره با تولید کنندگان داخلی که ملاحظات زیست محیطی را رعایت کنند، همکاری و همراهی لازم و قانونی را خواهد داشت.

*س_برچسب‌ها_س*