سه‌شنبه 17 مهر 1403

418 بیمار مبتلا به ویروس کرونا در اصفهان شناسایی شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
418 بیمار مبتلا به ویروس کرونا در اصفهان شناسایی شد

اصفهان - ایرنا - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: از مجموع یک هزار و 37 نمونه‌گیری انجام شده از افراد مشکوک در 24 ساعت گذشته 418 نفر مبتلای قطعی به ویروس کرونا در این استان شناسایی شد.

آرش نجیمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 189 نفر مبتلا به کرونا در 24 ساعت گذشته در مراکز درمانی استان بستری و 146 نفر با بهبود وضعیت از بیمارستان مرخص شدند.

به گفته وی مجموع بیماران بستری در بیمارستان‌های استان به یک هزار و 842 نفر رسیده است که از این تعداد 398 نفر وضعیت وخیم‌تری دارند و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به34 فوتی مبتلای مشکوک و قطعی به کرونا در 24 ساعت گذشته در استان اصفهان گفت: در این مدت 26 نفر به‌دلیل ابتلای قطعی به کرونا جان خود را از دست دادند.

وی بیان کرد: در روزهای اخیر با ثابت شدن موارد ابتلا و بستری مواجه هستیم اما این آمار بالا همچنان نشان دهنده وضعیت بحرانی در شهرستان‌های استان است.

نجیمی ابراز امیدواری کرد که در روزها و هفته‌های آینده با همکاری هم استانی‌ها و پایبندی به محدودیت‌ها و اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی در منازل شاهد روند کاهشی آمار ابتلا و بستری در منطقه باشیم.

مجموع بیماران کووید 19 در کشور به 922 هزار و 397 نفر و شمار جانباختگان قطعی این بیماری در کشور به 47 هزار و 95 نفر رسیده است.

*س_برچسب‌ها_س*