دوشنبه 16 مهر 1403

442 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
442 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد

حجم معاملات امروز سهام و حق تقدم به 8 میلیارد و 700 میلیون برگه سهم رسید و 442 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد.

محمد غفوری، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص روند حرکتی امروز بازار سرمایه گفت: در معاملات امروز شاخص کل بورس با کاهش بیش از 8 هزار واحدی در تراز 2 میلیون و 186 واحدی ایستاد و شاخص کل هم وزن نیز با کاهش بیش از 4 هزار واحدی و درصد تغییرات منفی 0.63 درصدی در ارتفاع 761 هزار و 650 واحدی ایستاد تا شاهد بازار منفی باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه می‌گوید: حجم معاملات امروز سهام و حق تقدم به 8 میلیارد و 700 میلیون برگه سهم رسید و ارزش معاملاتی حدود 5 هزار و 92 میلیارد تومانی ثبت شد در نهایت هم 442 میلیارد تومان نقدینگی از بازار سهام توسط حقیقی‌ها خارج شد.

غفوری در ادامه اظهار کرد: 70 درصد بازار امروز به عبارتی 544 نماد در وضعیت منفی به کار خود پایان دادند و همچنین امروز بیشترین میزان ورود نقدینگی را صندوق‌های کالایی ثبت کردند و بیشترین میزان خروج نقدینگی هم صندوق‌های با درآمد ثابت به خود اختصاص دادند. در نهایت امروز بازار روند منفی به دلیل وجود برخی از ریسک‌های سیستماتیک شاهد بود و سه نماد فولاد، وامید و جم بیشترین تاثیر را روی شاخص کل بورس داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه