شنبه 7 مهر 1403

45 واحد بیمارستانی در تهران اخطاریه زیست محیطی گرفت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
45 واحد بیمارستانی در تهران اخطاریه زیست محیطی گرفت

تهران - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران گفت: پایش بیمارستان‌ها از ابتدای امسال به صورت مستمر آغاز شد و تاکنون حدود 45 اخطاریه محیط زیستی نیز در حوزه‌های مختلف اعم از فاضلاب و پسماند برای آنها صادر شده است.

فاطمه برنا روز سه‌شنبه در حاشیه بهره‌برداری از تصفیه‌خانه سه واحد بیمارستانی با اشاره به اینکه محیط زیست همواره بر فعالیت این مراکز نظارت دارد، اظهار داشت: تاکنون 83 بیمارستان در سطح شهر تهران پایش شده است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به وسعت تهران از بعد جمعیتی و با احتساب بیمارستان‌های غیردولتی در مجموع 164 بیمارستان در سطح شهر تهران وجود دارد، افزود: یکی از اولویت‌ها برای فعالیت بیمارستان‌ها نصب سیستم تصفیه فاضلاب و مدیریت پسماندهاست که در شهر تهران این امر اجرایی شده و تا حدودی همه بیمارستان‌ها به سیستم تصفیه فاضلاب مجهز شده است.

«برنا» اضافه کرد: در بیمارستان 450 تختخوابی یاس که امروز سیستم تصفیه فاضلاب آن به بهره‌برداری رسید، روزانه حدود 300 مترمکعب فاضلاب تولید می‌شود و امروز از خروجی آن نمونه‌برداری نیز صورت می‌گیرد.

وی گفت: ویژگی مهمی که این تصفیه‌خانه دارد، تصفیه و بازچرخانی آب برای مصارف بیمارستان است که موجب کاهش مصرف و جلوگیری از هدر رفت آب می‌شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران ادامه داد: این برنامه پایش تا بررسی تمام بیمارستان‌های تهران ادامه می‌یابد و به صورت دوره‌ای تکرار می‌شود.

وی با بیان اینکه در کنار پایش‌هایی که محیط زیست به صورت مستقیم انجام می‌دهد، مدیران کلیه واحدهای بیمارستانی ملزم به ارائه خوداظهاری هستند، تصریح کرد: در این خوداظهاری‌ها همه عوامل آلاینده محیط زیستی بررسی و نتایج مستقیم به محیط زیست اعلام می‌شود.

سیستم تصفیه‌خانه فاضلاب سه بیمارستان در تهران با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران و رییس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران همزمان با گرامیداشت هفته محیط زیست مصادف با 17 تا 21 خردادماه افتتاح شد.

*س_برچسب‌ها_س*