پنج‌شنبه 19 مهر 1403

457 اثر به دبیرخانه جشنواره مطبوعات البرز ارسال شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
457 اثر به دبیرخانه جشنواره مطبوعات البرز ارسال شد

ایرنا - کرج - مدیر عامل خانه مطبوعات و رسانه‌های استان البرز گفت: 457 اثر به دبیرخانه چهارمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری این استان ارسال شده است.

رضا عباس زاده روز پنجشنبه با بیان اینکه آخرین زمان ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره تا پایان تیرماه تعیین شده بود، افزود: در بخش اصلی 269 اثر و در بخش موضوعی 188 اثر به دبیرخانه جشنواره مطبوعات استان ارسال شده است.

وی با بیان اینکه 94 نفر از اصحاب رسانه و مطبوعات البرز در این جشنواره شرکت کردند اظهار داشت: همچنین 80 اثر نیز از استان تهران به دبیرخانه ارسال شده که تنها در صورتی که از اصحاب رسانه البرز باشند می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

دبیر شورای اجرایی جشنواره مطبوعات البرز اظهار داشت: در بخش اصلی و در خبر 21 اثر، گزارش خبری و تحلیل 59 اثر، عکس خبری و غیرخبری 24 اثر، مصاحبه 32 اثر، مقاله 14 اثر و یادداشت و سرمقاله 51 اثر، تیتر 49 اثر، طرح و کاریکاتور سه اثر، طراحی و صفحه آرایی 6 اثر و طنز مکتوب 10 اثر به دبیرخانه چهارمین جشنواره مطبوعات البرز ارسال شده است. عباس‌زاده گفت: بخش‌های اصلی جشنواره شامل مقاله، یادداشت و سرمقاله، عکس (خبری، غیرخبری)، خبر، گزارش (خبری، تحلیلی)، مصاحبه، تیتر، طراحی و صفحه آرایی، طنز مکتوب، طرح و کاریکاتور است. وی افزود: بخش های موضوعی شامل رونق تولید (حمایت از کالای ایرانی)، جهش تولید، توسعه استان البرز، حقوق شهروندی، دین و معنویت، نشاط اجتماعی، خانواده و سبک زندگی، آب و محیط زیست، چالش‌ها و آسیب های اجتماعی (طلاق، حاشیه نشینی، اعتیاد، فساد اداری، بیکاری و فقر) و نظام سلامت با محوریت ویروس کرونا خواهد بود. هدف از برگزاری این جشنواره ارتقای کیفی خبر و اطلاع رسانی در استان، گسترش فرهنگ مطالعه و روزنامه خوانی، شناسایی نقاط قوت و ضعف رسانه‌های استان و نیز توسعه ظرفیت‌های موجود مطبوعات عنوان شده است.

اختتامیه چهارمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری البرز 15 مرداد ماه جاری برگزار می‌شود. اختتامبه سومین جشنواره مطبوعات البرز سوم شهریور 1395 برگزار شده بود.

از مجموع 218 رسانه دارای مجوز که دفتر مرکزی آنها در استان البرز واقع شده، 137 رسانه شامل هفت روزنامه، 32 هفته نامه، 18 دوهفته نامه، 41 ماهنامه، 6 دوماهنامه، 28 فصلنامه و پنج دوفصلنامه به صورت چاپی منتشر می‌شوند.

این استان دارای 63 پایگاه خبری الکترونیک - برخط است و سه هفته نامه، هفت ماهنامه، 6 فصلنامه و یک دوفصلنامه و یک سالنامه الکترونیک - غیربرخط نیز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند.

*س_برچسب‌ها_س*