چهارشنبه 2 خرداد 1403

49 هزار مترمربع اراضی ملی در آستانه اشرفیه رفع تصرف شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
49 هزار مترمربع اراضی ملی در آستانه اشرفیه رفع تصرف شد

رشت - ایرنا - فرماندهی نیروی انتظامی آستانه اشرفیه گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون 49 هزار مترمربع از اراضی ملی و ساحلی این شهرستان در مناطق کیسم، دهشال و بخش بندرکیاشهر از دست متصرفان خارج و رفع تصرف شد.

سرهنگ حمید محمدی نسب روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، ارزش این اراضی ملی را 84 میلیارد و 500 میلیون ریال اعلام و خاطرنشان کرد: رفع تصرف این اراضی ملی با همکاری مقام قضایی و ادارات متولی انجام شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در این مدت سه هزار و 338 مورد تماس مردم منطقه با پلیس 110 به ثبت رسیده افزود: همچنین طی این مدت تماس های مردم این شهرستان با پلیس 197 در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته 74 درصد افزایش داشته است.

وی یادآور شد: طی چندروز اخیر نیز شش تن چوب قاچاق از 2 دستگاه نیسان در منطقه دهکاء و دهشال این شهرستان کشف و در این رابطه دو متهم دستگیر و به مقامهای قضایی معرفی شدند.

وی به دستگیری یک سارق ساختمان های نیمه ساخته در این منطقه نیز در روز گذشته اشاره و اضافه کرد: این سارق 26 ساله به 11 فقره سرقت اعتراف کرده که پس از تکمیل پرونده به مراجع قضایی تحویل داده شد.

سرهنگ محمدی نسب، کاهش ناهنجاری های اجتماعی و جرائم را از وظایف مهم نیروی انتظامی دانست و اظهار داشت: پلیس تلاش دارد تا با نگاهی فرهنگی، زمینه کاهش مشکلات اجتماعی را در جامعه فراهم سازد.

وی جلب مشارکت مردم را در کاهش بسیاری از جرائم اجتماعی ضروری دانست و خواستار همکاری و تعامل بیشتر مردم این شهرستان با ماموران نیروی انتظامی شد.

شهرستان آستانه اشرفیه در شرق گیلان با داشتن دو بخش مرکزی و بندر کیاشهر دارای 105 روستا و حدود 108 هزار نفر جمعیت است.

*س_برچسب‌ها_س*