پنج‌شنبه 19 مهر 1403

55 تیم طرح شهید سلیمانی را در دهلران اجرا می کنند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
55 تیم طرح شهید سلیمانی را در دهلران اجرا می کنند

ایلام - ایرنا - فرماندار دهلران گفت: طرح شهید سلیمانی با عنوان مدیریت و کنترل کرونا به شیوه محله محور و خانواده محور با مشارکت 55 تیم در این شهرستان اجرا می شود.

به گزارش ایرنا، مجید عسگری روز سه‌شنبه در آیین شروع بکار این طرح اظهار داشت: شناسایی و مراقبت از بیماران مهم ترین هدف این طرح است.

وی افزود: در قالب این طرح 55 تیم در شهرستان تشکیل شده است که در نقاط مختلف امور را پیگیری می کنند.

فرماندار دهلران از همه اعضای این طرح و دستگاه ها خواست با احساس مسوولیت پای کار باشند و اهداف مورد نظر را پیگیری کنند.

عسگری تاکید کرد: کمیته های پنج گانه آموزش همگانی، حمایت و قرنطینه خانگی، رهگیری و مراقبت، نظارت و پایش و عملیاتی محله تشکیل شده است که در اجرای طرح بهداشت و درمان، سپاه و هلال احمر با هم همکاری دارند.

وی اضافه کرد: قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا با افزایش رعایت پروتکل های بهداشتی و رهگیری و رصد فعال حداقل به مقدار 80 درصد در ماه نخست و 90 درصد در دوره سه ماهه از دیگر اهداف این طرح است.

فرمانده قرارگاه طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در دهلران افزود: کاهش بستری ها در طول یک ماه به مقدار 30 درصد و در سه ماه به مقدار 50 درصد، کاهش فوتی ها به میزان 10 درصد در ماه نخست و 40 درصد در سه ماه و پوشش حمایتی از گروه های در معرض خطر به مقدار 50 درصد در ظرف یک ماه و 90 درصد در سه ماه از دیگر اهداف این طرح است.

فرمانده سپاه ناحیه دهلران نیز در این مراسم گفت: سپاه از همه توان خود برای تحقق اهداف طرح در کنار سایر متولیان دخیل استفاده می کند.

سرهنگ علی آبدونی تاکید کرد: پایگاه های مقاومت محلات نیز در این طرح شرکت دارند و تلاش می شود به بهترین نحو مسایل و موضوعات دنبال و رصد شوند و مسئولیت کمیته های حمایت و قرنطینه خانگی و عملیاتی محله نیز با بسیج است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دهلران نیز گفت: همه اعضا تلاش خواهند کرد تا بصورت عملیاتی این طرح موجب ارائه خدمات مطلوب به مردم شود.

غلامرضا منصوری افزود: مسئولیت کمیته آموزش همگانی، رهگیری، مراقبت، پایش و نظارت با شبکه بهداشت و درمان است.

*س_برچسب‌ها_س*