یک‌شنبه 15 مهر 1403

550 بسته حمایتی بین ایثارگران گنابادی توزیع شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
550 بسته حمایتی بین ایثارگران گنابادی توزیع شد

گناباد - ایرنا - رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گناباد گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون 550 بسته کمک معیشتی و بهداشتی بین خانواده معظم شهدا و ایثارگران و جانبازان بالای 25 درصد در این شهرستان توزیع شده است.

محمد شهابی روز پنجشنبه طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا ارزش بسته های اهدایی را در مجموع 250 میلیون ریال ذکر کرد و افزود: این بسته‌ها شامل 400 بسته بهداشتی و 150 بسته کمک معیشتی حاوی گوشت، مرغ، ماکارونی، لپه، روغن، ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شیوع کرونا بیشتر بخش‌های تنفسی بدن را مورد حمله قرار می‌دهد، جانبازان شیمیایی و خانواده های شهدا و ایثارگران با مشکلات بیشتری مواجه هستند لذا اکسیژن تراپی آنان با استفاده از پنج دستگاه اکسیژن ساز و بیش از 20 کپسول اکسیژن و مانومتر توسط این بنیاد به صورت دوره‌ای انجام می شود.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گناباد ضد عفونی منازل والدین شهدا و جانبازان با همکاری شهرداری و نیروهای مردمی و نصب یک دستگاه ضدعفونی کننده در ورودی بنیاد شهید و امورایثارگران گناباد را از جمله اقدامات این نهاد برای پیشگیری از ابتلا به کرونا ذکر کرد.

وی گفت: این بنیاد از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون از طریق کانال تلگرامی ایثار در فضای مجازی اقدام به اطلاع رسانی به خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در زمینه های مختلف برای جلوگیری از مراجعه آنان به این نهاد کرده و مشکلات آنان از طریق تلفن 1616 و نامه های آنها از طریق شبکه دولت بررسی می شود.

بنیاد شهید و امورایثارگران گناباد 5500 نفر زیرپوشش دارد که از این تعداد 900 جانباز و 337 خانواده شهید و 25 آزاده و خانواده آنها هستند.

162 دانشجوی شاهد و ایثارگر و 37 دانش آموز و 2 هزار و 425 نفر زیرپوشش بیمه از خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران گناباد بهره مند هستند.

مرکز شهرستان 90 هزار نفری گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*