شنبه 14 مهر 1403

6 خودروی حامل بار قاچاق در شازند توقیف شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
6 خودروی حامل بار قاچاق در شازند توقیف شد

اراک - ایرنا - فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: 6 خودروی شوتی (حمل کننده کالاهای قاچاق) در شهرستان شازند توقیف و مقادیر قابل توجهی کالای فاقد مدارک از آنها کشف شد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری پلیس استان مرکزی، سردار «حسن مفخمی شهرستانی» افزود: این خودروها در راستای اجرای طرح‌های عملیاتی پلیس در مبارزه با قاچاق کالا و پیگیری مطالبات مردم در برخورد با خودروهای شوتی توقیف شدند.

وی بیان کرد: در بازرسی از این خودروها، 2دستگاه لب‌تاپ، یک دستگاه فلزیاب، 178 عدد قوطی قهوه، 98 عدد قوطی زیتون، 9 دستگاه کولر گازی، 60 دستگاه دوربین مداربسته، هشت هزار و 620 عدد اسباب بازی، 136 کیلوگرم اسباب بازی پارچه‌ای، 48 هزار و 84 عدد ظروف آشپزخانه، یک‌هزار و 200 عدد چسب مصنوعی و 48 عدد مجسمه پلی استر خارجی قاچاق به دست آمد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: کارشناسان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی این استان ارزش این محموله‌های قاچاق را حدود چهار میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

سردار مفخمی شهرستانی گفت: در این عملیات 6 نفر دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مقام‌های قضایی شدند.

دستگیری مامور نمای ادارات دولتی در شهرستان اراک 

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: فردی که تحت عنوان مامور ادارات دولتی اقدام به کلاهبرداری از تعدادی شهروندان اراکی کرده بود، در تحقیقات ماموران این پلیس شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ «کامیار چهری» افزود: مدتی قبل چند نفر از شهروندان سالمند و کم سواد اراکی با مراجعه به پلیس آگاهی استان اعلام داشتند که فردی با عنوان مامور اداره بهداشت و کمیته امداد خمینی (ره) به بهانه اعطای تسهیلات و کمک به نیازمندان، با دریافت کارت بانکی و نیز وجه نقد از آنها کلاهبرداری کرده است.

وی بیان کرد: بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار تیمی از ماموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت و آنان در تحقیقات خود دریافتند که فرد مورد نظر بیشتر طعمه‌های کلاهبرداری خود را از بین افراد مسن و کم سواد انتخاب می‌کند و با انجام تحقیقات تخصصی متهم مورد نظر را شناسایی و در عملیاتی در هنگام کلاهبرداری از یکی از شهروندان دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: متهم در بازجویی‌های صورت گرفته به چند فقره کلاهبرداری به ارزش 220 میلیون ریال اعتراف و با تشکیل پرونده تحویل مقام قضایی شد.

استان مرکزی 12 شهرستان و بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت دارد.

*س_برچسب‌ها_س*