دوشنبه 16 مهر 1403

6 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت موزه مانه و سملقان هزینه شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
6 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت موزه مانه و سملقان هزینه شد

بجنورد - ایرنا - معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: امسال 6 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت موزه مانه و سملقان هزینه شده که پنج میلیارد و 340 میلیون ریال آن در سال جاری اختصاص یافته است.

به‌گزارش روز دوشنبه روابط‌عمومی این اداره‌کل، علی مستوفیان اظهار داشت: برنامه ساخت موزه مانه و سملقان در سال 90 با تحویل زمین آغاز شد، اما تاکنون پیشرفت فیزیکی آن کمتر از 10 درصد بود که با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده عملیات اجرایی آن مجددا از سال 98 آغاز شده است.

وی با اشاره به اختصاص پنج میلیارد و 340 میلیون ریال اعتبار در سال جاری برای موزه مانه و سملقان، گفت: ساخت این موزه در محل پارک رضوان شهر آشخانه در زمینی به متراژ هزار مترمربع و با 700 مترمربع زیربنا در حال ساخت است.

شهرستان مانه و سملقان به مرکزیت شهر آشخانه در شمال غربی استان خراسان شمالی واقع‌شده و از شمال و شرق به شهرستان بجنورد، از جنوب به شهرستان جاجرم، از غرب به استان گلستان محدود می‌شود.

تپه قلعه خان، آتشکده اسپاخو، آرامگاه امامزاده دلاور، آرامگاه امامزاده قاسم بازارقارناس و روستای درکش از جمله جاذبه‌های تاریخی و گردشگری شهرستان مانه و سملقان است.

*س_برچسب‌ها_س*